اپراتور زرد برنده مزايده اپراتور سوم

اين در شرايطي است که پيش از اين معاونت تحقيقات پژوهش وزارت ICT هزينه هاي  اعلام نشده بسياري هم به اين منظور نموده است و پيش بيني کرده بود که حداقل 10 اپراتور مطرح در اين مزايده بين المللي مشارکت خواهند کرد .
اما شواهد و قرائن همگي از شکست طرح اوليه برگزاري مزايده اپراتور سوم و عقب نشيني 80 درصد علاقه مندان به مشارکت در اين پروژه حکايت دارد .
ظاهرا از اين مجموع Qtel  قطر ، Zain  کويت ،  Tmi مالزي/ مگافون و ويمپل روسيه، اتصالات امارات و عمان تل و چند اپراتور ديگر تنها دو اپراتور عمان تل و اتصالات براي حضور مزايده رسما اعلام آمادگي کرده اند .
اما نکته جالب توجه اينکه اين دو نيز حاضر به همکاري حتي محدو د با کنسرسيوم شرکتهاي مخابراتي ايران به عنوان يکي از طرفهاي ايراني نشده اند و با نهاد ها و جريانهاي خاصي در حال لابي براي مشارکت هستند .
اما فراموش نکنيم که ارائه خدمات نسل سوم تلفن همراه بهترين بهانه براي اپراتور زرد بود تا آب پاکي را روي دست دولت ريخته و بگوئيد چگونه مي خواهيد مجوز نسل سوم بدهيد در حاليکه من هنوز نتوانسته ام سرويس mms   بدهم و در اين بازار شلوغ و بي قانوني همه چيز به کام اپراتور زرد شد .
179/16/13

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا