جرايم موبايلي روزبه روز در حال گسترش است

علي اکبر ميان رودي در گفت وگو با خبرنگار موبنا با اشاره به توسعه سرويس هاي ارزش افزوده تلفن همراه که مقوله ارتباطات را به محورهاي ديگري سوق داده است ، اظهار داشت: پيام کوتاه ، بلوتوث و MMS به راحتي مي تواند مصاديق اجتماعي و فردي در جامعه را تحت تاثير قرار دهد.
وي با بيان اينکه اخيرا در حوزه‌هاي پيام کوتاه و بلوتوث بحث توهين به مقدسات مطرح شده است، يادآور شد: به دليل استفاده و به كارگيري بلوتوث در فاصله‌هاي محدود، سيستم عمومي مخابرات نمي‌تواند كنترلي نسبت به آن داشته باشد، مگر اين كه با استفاده از امكاناتي خاص ، قابليت بلوتوث حداقل در مراكز عمومي محدود شود؛ پس بجاست كه دستگاه‌هاي فني و امنيتي در خصوص كنترل و سالم سازي اين پديده تدبير کنند.
اين کارشناس با بيان اينکه ديدن هرگونه محتواي مخرب متناسب با سن افراد تاثيرگذار خواهد بود ، ادامه داد: اين مقوله خاص ايران و دين اسلام نيست؛ حتي در اروپا و اغلب كشورهاي جهان مصاديق و محتواي مربوط به سنين زير 18 سال و بالاي آن از يکديگر تفكيك شده است.
وي گفت: در اغلب كشورها به دليل رعايت حقوق و شخصيت افراد در جامعه، ارائه امکانات با برنامه ريزي مشخصي صورت مي گيرد تا از ميزان سوء استفاده هاي احتمالي از فناوري هاي نو کاسته شود.
وي اضافه کرد: اما در کشور بدون برنامه ريزي مدون و تنها براي کسب منفعت اپراتورها به راحتي هرگونه سرويس را در اختيار افراد زير 18 سال قرار مي دهند و حتي ديده شده است که افراد از سيم کارت هاي بدون سند مالکيت استفاده مي کنند.
اين حقوقدان خاطرنشان کرد:قوانين در جامعه ما راه را براي تخلف بازگذاشته است و به همين دليل است که روزبروز بر شمار پرونده هاي جرايم تلفن همراه افزوده مي شود.
128/16/179

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا