تعرفه گوشي ، بازار کاذب در ايران ايجاد کرده است

” جمشيد عدالتيان ” در گفت و گو با خبرنگار موبنا گفت : موضوع آشفتگي و گراني كاذب در بازار گوشي تلفن همراه فقط مرتبط با تعرفه اين کالا است و به گفته ديگر كارشناسان در صورتي كه تعرفه واردات گوشي تلفن همراه با يک برنامه ريزي مشخص و در طول زمان افزايش مي يافت، شاهد چنين اتفاقاتي در کشور نبوديم .
وي افزود : تصميمات يک شبه مسوولان در تعيين نرخ تعرفه واردات در سه سال گذشته تحت تاثير خود بازار مصرف قرار دارد  که متاسفانه اين بازار در آستانه انفجار قرار گرفت .
عضو سابق هيات رييسه اتاق بازرگاني تهران اظهار داشت : تغييرتعرفه هاي برخي از کالا ها همانند گوشي تلفن همراه حساسيت و تاثيرات بي شماري را براي بازار کشور بدنبال دارد .
به گفته وي ، ” هرچند كه مسولا ن صنعتي كشور در دولت نهم بي افزايش تعرفه ها را راهكاري درست براي رسيدن به اهداف صنعتي و خودكفايي مي دانند اما در اين شرايط باز هم حقوق مصرف كنندگان ناديده گرفته شده است .”
وي تصريح کرد : حال با وجود نرخ تعرفه 25 درصدي واردات و با توجه به عدم توليد گوشي تلفن همراه را در داخل بايد منتظر ماند که مسوولان چگونه نياز كشور به گوشي تلفن همراه با قيمت هايي مناسب تامين خواهند کرد ؟
وي گفت : مسوولان کميسيون ماده يک ملزم به کاهش تعرفه کنوني گوشي تلفنهمراه هستند زيرا براي ورود به سازمان تجارت جهاني تعرفه کالاها بايد کاهش پيدا کند .
162/13/123

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا