راهكار حل بحران خدمات پس از فروش اين كالاست

به گزارش موج، افشار فروتن لاريجاني رييس هيات مديره انجمن صنفي تلفن همراه كشور در گفتگو با شوراي اطلاع رساني كنفرانس گارانتي و خدمات پس از فروش، ورود گوشي هاي غير مجاز به كشور را مهم ترين عامل بي اعتمادي كاربران به خدمات پس از فروش و گارانتي دانست و افزود: با افزايش تعرفه واردات اين محصول، بازار براي فعالان غير قانوني به گونه اي گرم شد كه تعداد فروش گوشي هاي غير قانوني افزايش يافت.
وي افزود: شركت هاي معتبر نمايندگي، اين كالاها را به كشور وارد نكرده اند و در نتيجه بحث گارانتي محصولات اينگونه نيز با شركتي منعقد مي شود كه اكثرا فاقد دفتر مركزي و خدمات معتبرهستند.
وي در پاسخ به اين سوال كه علت توجه خريداران به اجناس چيني با وجود عدم بهره مندي از گارانتي و خدمات پس از فروش چيست گفت: مهمترين عامل، اختلاف قيمت رسمي و قانوني با قيمت گوشي هاي غير قانوني است كه براي جلوگيري از اين معضل نيازمند فرهنگ سازي هستيم.
وي افزود: اختلاف قيمت گوشي هاي غير قانوني و رسمي در حدي زياد است كه براي متعادل كردن اين بازار و جذب كاربران به سوي بازار قانوني اين كالا نيازمند كاهش تعرفه، ايجاد بازار رقابت، كاهش قيمت، افزايش كيفيت و فرهنگ سازي هستيم.
لاريجاني برگزاري كنفرانس با نام خدمات پس از فروش و گارانتي را با هدف معرفي چالش ها و فرصت هاي اين بخش موثر دانست و افزود: اين كنفرانس ها به مستولان و سياست گزاران يادآور مي شود افزايش تعرفه عامل توليد نيست و يك سياست گذاري مناسب با محتوا و برنامه ريزي، سياست گذاري تجديد نظر در تعرفه ها، كاهش كاستي ها، بهبود كيفيت گوشي هاي داخلي و ارائه خدمات بهتر است.
گفتني است، نخستين كنفرانس و نمايشگاه ملي خدمات پس از فروش و گارانتي به همت وزارت صنايع و معادن، سازمان بازرسي كل كشور و اتحاديه ها و برخي سازمانهاي مرتبط ديگر و دانشگاه هاي خواجه نصير الدين طوسي و تربيت مدرس 10 لغايت 12 اسفند سال جاري در مجتمع فرهنگي تلاش و مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا