نظارت بر واردات گوشي تلفن همراه راهکار حل بحران خدمات پس از فروش اين کالا است

به گزارش روز چهارشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران “ايسکانيوز”، افشار فروتن لاريجاني رييس هيات مديره انجمن صنفي تلفن همراه کشور ورود گوشي هاي غير مجاز به کشور را مهم ترين عامل بي اعتمادي کاربران به خدمات پس از فروش و گارانتي دانست و افزود: با افزايش تعرفه واردات اين محصول، بازار براي فعالان غير قانوني به گونه اي گرم شد که تعداد فروش گوشي هاي غير قانوني افزايش يافت.
وي افزود: شرکت هاي معتبر نمايندگي، اين کالاها را به کشور وارد نکرده اند و در نتيجه بحث گارانتي محصولات اين گونه نيز با شرکتي منعقد مي شود که اکثرا فاقد دفتر مرکزي و خدمات معتبر هستند.
وي در پاسخ به اين سوال که علت توجه خريداران به اجناس چيني با وجود عدم بهره مندي از گارانتي و خدمات پس از فروش چيست گفت: مهمترين عامل، اختلاف قيمت رسمي و قانوني با قيمت گوشي هاي غير قانوني است که براي جلوگيري از اين معضل نيازمند فرهنگ سازي هستيم.
وي افزود: اختلاف قيمت گوشي هاي غير قانوني و رسمي در حدي زياد است که براي متعدل کردن اين بازار و جذب کاربران به سوي بازار قانوني اين کالا نيازمند کاهش تعرفه، ايجاد بازار رقابت، کاهش قيمت، افزايش کيفيت و فرهنگ سازي هستيم.
لاريجاني برگزاري کنفرانس با نام خدمات پس از فروش و گارانتي را با هدف معرفي چالش ها و فرصت هاي اين بخش موثر دانست و افزود: اين کنفرانس ها به مسوولان و سياست گذاران يادآور مي شود افزايش تعرفه عامل توليد نيست و يک سياست گذاري مناسب با محتوا و برنامه ريزي، سياست گذاري تجديد نظر در تعرفه ها، کاهش کاستي ها، بهبود کيفيت گوشي هاي داخلي و ارائه خدمات بهتر است.
گزارش ايسکانيوز مي افزايد؛ نخستين کنفرانس و نمايشگاه ملي خدمات پس از فروش و گارانتي به همت وزرات صنايع و معادن، سازمان بازرسي کل کشور و اتحاديه ها و برخي سازمان هاي مرتبط ديگر و دانشگاه هاي خواجه نصير الدين طوسي و تربيت مدرس 10 لغايت 12 اسفند سال جاري در مجتمع فرهنگي تلاش و مرکز همايش هاي بين المللي صداو سيما برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا