ارايه برنامههاي جديد براي رفع مشکلات مشترکان GPRS
به گزارش روز پنجشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران “ايسکانيوز” سرويس GPRS همراه اول که مرحله تستهاي فني اوليه را پشت سر گذاشت، از روز 12 آبانماه جاري به مشترکان سيمکارتهاي دائمي 0912 در استان تهران و ابتدا تنها در ساعات 23 تا 8 روزهاي عادي و تمام ساعات روزهاي تعطيل ارايه و طبق اعلام رسمي از روز 12 آذرماه به صورت 24ساعته ارايه شد اما مشکلي که از همان ابتدا براي مشترکان همراه اول وجود داشت فعال نشدن اين سرويس در برخي گوشيها بوده و از طرفي در صورت فعال شدن نيز برخي نميتوانند به راحتي از اينترنت استفاده کنند زيرا سرعت آن بسيار پايين است بهگونهاي که ميتوان گفت: امکان استفاده از سايتها برايشان وجود ندارد.
محمدمهدي عطوفي، معاون بازاريابي و امور مشتريان شرکت ارتباطات سيار ايران درباره سرعت پايين سرويس GPRS براي مشترکان همراه اول گفت: بحثي که در اين رابطه مطرح است برنامههاييها است ولي نبايد انتظار داشته باشيم که مثلا مردم با استفاده از اين سرويس بتوانند برروي گوگل يک وبسايت باز کنند.
وي افزود: اين کار به هيچ وجه به نفع همراه اول نيست که چنين سرعتي را براي اين سرويس در نظر بگيرد و به اين منظور شرکت ارتباطات سيارايران به زودي برنامههايي را ارايه ميدهد که اين برنامهها ميتواند مشکل مشترکان را در اين زمينه حل کند.
به گفته عطوفي به صرف ديدن وبسايت نميتوان گفت که سرعت سرويس GPRS بالا است يا پايين زيرا اين دو موضوع به هم ربطي ندارند.
اما حميدرضا نيکوفر عضو هيئتمديره شرکت ارتباطات سيار پيش از اين درباره دلايلي که موجب فعال نشدن سرويس GPRS در برخي گوشيها شده است، گفته بود: مشکلات گوشي که به ناموفق بودن ثبتنام براي اين سرويس منجر شد، 60 درصد، ارسال تنظيمات حدود 20 درصد، بحث پوشش مناطق مختلف تهران پنج درصد و مشکل فعالسازي سرويس 15 درصد بود اما مشکل ارسال تنظيمات برطرف شده و اميدواريم تمام مشکلات هفته آينده کاملا برطرف شود.
اين در حالي است که محمدحسين فلاحاصغري، معاون نظارت و مديريت شبکه شرکت ارتباطات سيار ايران يادآور شده بود: در نظر داريم که ابتدا اين سرويس را به صورت 24 ساعته فعال کنيم و آثار شبکهاي آن را بررسي کرده و پس از آن سرويس MMS را براي همه مشترکان راهاندازي کنيم.