سریعترین خودرو های جهان

در این مقاله سریعترین خودروهای جهان را که سرعتشان به صورت رسمی ثبت شده است را به صورت مختصر معرفی کرده ایم. نکته جالب این لیست عدم حضور برندهای معروفی همچون فراری، لامبورگینی، مرسیدس بنز، استون مارتین و …  در آن است.

Zenvo ST1

zenvo-st1-side

سرعت: ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت

قیمت: ۱۲۰۰۰۰۰ دلار

شرکت دانمارکی Zenvo  تا به حال تنها ۱۵ دستگاه از این سوپر اسپورت فوق سریع تولید کرده و همگی آنها را نیز به فروش رسانده است.

Zenvo ST1 از یک موتور ۶٫۸ لیتری V8 پرخوران شده (توربو شارژ شده) که توان تولید ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت را دارد نیرو می‌گیرد. لازم به ذکر است که این خودرو به صورت‌ دست ساز تولید می‌شود.

مک لارن  F1

McLaren-F1-Posing

سرعت: ۳۹۱ کیلومتر بر ساعت

قیمت: ۱ میلیون دلار  در سال ۱۹۹۲

خودروی مک لارن F1 از همان ابتدای ورود خود به بازار در سال ۱۹۹۲ توانست نظر عاشقان خودروهای فوق سریع را به خود جلب کند.

در دهه ۹۰ میلادی، مک لارن F1 سریع‌ترین و فوق العاده ترین خودرو زمان خود لقب گرفت.  امروزه نیز وجود گذشت ۲۳سال از حضورش در بازار، مک لارن F1 با سرعت بالای ۳۹۰ کیلومتر برساعت در لیست برترین و سریع‌ترین ها قرار دارد.

از موارد نادر طراحی این خودرو همان بس که راننده به سان خودروهای فرومول۱ در وسط قرار گرفته و دو سرنشین دیگر مقداری عقب تر از راننده جا می گیرند.

کونیخ زگ  CCX

2006 Koenigsegg CCX

سرعت: ۳۹۴ کیلومتر بر ساعت

قیمت: ۵۴۵ هزار دلار

شرکت سوئدی کونیخ زگ  در سال ۲۰۰۵ برای اولین بار سوپر اسپرت فوق سریع خود را در نسخه‌های مختلف با مشخصات موتوری مختلف عرضه کرد تا اینکه در سال ۲۰۱۰ تمرکز خود را بر روی کونیخ زگAgera   قرار داد. با این وجود مدل CCX این خودرو همچنان یکی از سریع ترین ها در دنیا محسوب می‌شود که سرعت ۳۹۴ کیلومتر بر ساعت آن به ثبت رسیده است.

این خودرو برای دستیابی به این سرعت از یک موتور ۸ سیلندر ۴٫۷ لیتری سوپرشارژ شده با توان ۱۰۱۸ اسب بخار بهره می‌برد که واقعا فوق العاده است.

Saleen S7 TT

2006_Saleen_S7TwinTurboCompetition2

سرعت: ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت

قیمت: ۶۰۰ هزار دلار

نسخه به روز شده و دو توربو مدل S7 از شرکت Saleen یکی از سریع ترین خودروهای آمریکایی موجود در جهان است. مدل اولیه Saleen S7 که در سال ۲۰۰۰ وارد بازار شد یکی از خودروهای اسپرت و زیبای زمان خود محسوب می‌شد اما با عرضه مدل TT با افزایش ۲۰۰ اسب بخاری مواجه شد و همچنین با ایجاد تغییراتی در طراحی بدنه میزان down-force خودرو نیز افزایش پیدا کرد. این تغییرات جدید به معنی سرعت بیشتر و هندلینگ بهتر در این خودرو بود.

بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse

geneva-2012-bugatti-veyron-grand-sport-vitesse

سرعت: ۴۰۹ کیلومتر بر ساعت

قیمت: ۲ میلیون و ۲۲۵ هزار دلار

Grand Sport Vitesse یکی از دو مدل بوگاتی موجود در لیست سریع‌ترین خودروهای دنیا است. نکته جالب در مورد این خودرو روباز بودن آن است. در واقع ویرون Grand Sport Vitesse در حال حاضر سریع‌ترین خودروی روباز در دنیا با حداکثز سرعت ۴۰۹ کیلومتر بر ساعت است. این ۱۸۰۰خودرو سنگین وزن ۱۸۰۰ کیلوگرمی می‌تواند با کمک پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری خود در عرض ۲٫۷ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

کونیخ زگ  Agera One:1

2014 Koenigsegg Agera One 1

سرعت: ۴۲۹ کیلومتر بر ساعت

قیمت: ۲ میلیون دلار

بسیاری از افراد لقب اولین ابرخودروی جهان را به این مدل از کونیخ زگ  داده‌اند. نام Agera One:1 نیز به علت نسبت وزن به توان ۱ به ۱  این خودرو انتخاب شده است.

این مدل وزنی معادل ۱۳۶۰ کیلوگرم داشته و ۱۳۶۰ اسب بخار نیز نیرو تولید می‌کند.

نکته جالب در مورد این خودرو استفاده از همان پیشرانه مدل Ccx در آن است که با بهبودهایی از قبیل افزایش حجم تا ۵ لیتر و استفاده از اتانول به عنوان سوخت برای افزایش توان مواجه شده است.

بوگاتی ویرون  SS

veyron_sport_wallpaper

سرعت: ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت

قیمت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار

در حال حاضر بوگاتی ویرون SS در کتاب رکوردهای گینس به عنوان سریع‌ترین خودرو جهان معرفی شده است اما در رتبه دوم این لیست قرار گرفته است.

موتور ۱۶ سیلندر ۸ لیتری این خودرو می‌تواند ۱۲۰۰ اسب بخار نیرو تولید کند.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این ابر خودرو در حدود ۲٫۵ ثانیه است که آنرا در زمره پر شتاب ترین های جهان قرار می دهد.

Hennessey Venom GT

Hennessey-Venom-GT

سرعت: ۴۴۷ کیلومتر بر ساعت

قیمت: ۱ میلیون دلار

شرکت Hennessey Performance با تولید مدل Venom GT توانسته است رکورد بوگاتی ویرون ss را جابجا کند.

این هیولای امریکایی با استفاده از بدنه لوتوس اگزیج، شاسی شورولت کوروت و موتور  ۸ سیلندر ۷ لیتری توربو توانسته علاوه بر رکورد سریع ترین خودروی تولیدی جهان، رکورد پرشتاب ترین خودرو را نیز کسب کند.

این خودرو برای رسیدن به مرز ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون تنها به ۱۳٫۶۳ ثانیه زمان نیاز دارد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا