قاچاق گوشي با کاهش تعرفه کاهش مي يابد

” عباس قصايي ” در گفت و گو با خبر نگار موبنا گفت : سود حاصل از خريد و فروش انواع گوشي تلفن همراه قاچاق در رده قيمتي  بالاي 200 هزار تومان بيش از25 درصد است ، بر اين اساس فروش هر عدد گوشي قاچاق با قيمت 200هزار تومان حداقل ميان 50تا 70 هزار تومان سود نصيب واردکنندگان غيرقانوني گوشي تلفن همراه مي کند .
وي اظهار داشت : حدود 85 درصد گوشي هاي موجود در بازارهاي مصرف از مبادي غيرقانوني و به صورت قاچاق وارد کشور شده اند که تنها افزايش غيرکارشناسانه تعرفه واردات گوشي تلفن همراه منجر به کاهش فعاليت شرکت هاي قانوني واردکننده اين کالاي ارتباطي و افزايش فعاليت قاچاقچيان گوشي در کشور شده است .
وي به حمايت غير منطقي مسوولان از توليد داخل گوشي اشاره کرد و اظهار داشت : سابقه اي که توليد گوشي تلفن همراه در دنيا دارد، نشان مي دهد ايجاد زيرساخت هاي توليد، قيمت تمام شده محصول و مقرون به صرفه بودن و نيز برندسازي از بحث هاي اوليه توليد گوشي است که قبل از توليد بايد به آنها توجه شود.
وي ادامه داد : اما در ايران توليد گوشي تلفن همراه به طور ناگهاني انجام گرفت و اين امر که بدون توجه به برند توليد و ايجاد زيرساخت ها صورت گرفت نتوانست خواسته کاربران را پاسخ دهد .
وي گفت : با توجه به تکنولوژي توليد گوشي و از آنجا که عوامل انساني در خط توليد چندان تاثير ندارند، صنعت مزبور متمايز از ديگر بخش هاي صنعتي است، بنابراين بايد نگاه به توليد گوشي تلفن همراه نيز متمايز باشد.
وي تاکيد کرد : به طور کلي بايد گفت توليد گوشي موبايل به بررسي جامع نياز دارد که حتي در صورت فراهم بودن زيرساخت هاي مورد نظر بايد امکان رقابت با بازار جهاني و عرضه آن به قيمت رقابتي را داشته باشد چراکه در حال حاضر در بازار برندهايي وجود دارد که جايگاه شناخته شده تري دارند.
162/13/123

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا