کاهش تعرفه گوشي تنها با رفتن به WTO امکان پذير است

” فريدون انتظاري ” در گفت و گو با خبرنگار موبنا افزود : در شرايطي که مسوولان وزارت صنايع و معادن تمايلي براي کاهش تعرفه گوشي تلفن همراه ندارند و وزارت بازرگاني نيز در اين زمينه پافشاري نمي کند فقط بايد منتظر عضويت ايران در سازمان تجارت جهاني باشيم .
وي اظهار داشت : سازمان تجارت جهاني حقوق مصرف کنندگان را در اولويت کاري خود قرار داده است و همواره خواستار رقابت عادلانه ميان صنايع فعال در تمامي عرصه ها بوده است .
معاون سابق امور بين الملل اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران خاطر نشان کرد : سياست فعلي که مسوولان دولت نهم در پيش گرفته اند در کوتاه مدت ممکن است جواب دهد ، زيرا اعمال اين چنين سياست هايي هيچگاه کاربردي نخواهد بود .
وي گفت : حمايت از توليد داخل گوشي تلفن همراه فقط در ايران بکار گرفته مي شود و پيش بيني شده اين صنعت در عرصه رقابت با برند هاي مطرح جايگاهي نخواهد داشت .
انتظاري تاکيد کرد : توليد بايد صرفه اقتصادي براي کشور داشته باشد ، اما در سياست اجرايي توليد گوشي تلفن همراه ، صرفه اقتصادي هيچگونه جايگاهي نداشته است .
به گفته وي ” با به تصويب رسيدن گزارش رژيم تجاري ايران مقدمات حضور در سازمان تجارت جهاني آماده و ايران مي تواند پس از مدت ها به عضويت اين سازمان درآيد .”
179/13/123

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا