زيرساخت تجارت موبايل در کشور ابتدايي است

صادق گلريز در گفت وگوبا خبرنگارموبنا  افزود:به منظور رونق گرفتن و تحول در اين حوزه،لازم است که  اپراتورها به سمت ارايه ارزشهاي افزوده متنوع و ترويج تجارت مبتني بر شبکه هاي موبايل حرکت کنند.
وي با اشاره به اين كه تجارت با موبايل بر بستر شبكه‌هاي بي‌سيم و يا وايرلس بنا شده است، اظهار كرد:هرسيستمي كه بتواند بر بستر وايرلس خدمات ارايه كند، مي‌تواند در حيطه‌ تجارت مبتني بر موبايل قرار بگيرد.
وي خاطر نشان کرد: به دليل اين که تجارت مبتني با تلفن همراه  تحت شبكه‌هاي وايرلس صورت مي‌گيرد ، نمي‌شود آن را مستقل دانست.
گلريز با بيان اين که ايجاد زيرساخت مناسب ازجمله ويژگي هاي  تجارت مبتني بر شبكه‌هاي موبايل است  كه آن را نسبت به تجارت الكترونيك متمايز مي کند، خاطر نشان کرد :زيرساخت‌هاي اين نوع تجارت درداخل ايران به صورت کاملا محدود تعريف شده است.
 وي ادامه داد: بستر كنوني موبايل اعتماد لازم براي اين نوع تجارت  فراهم نمي‌آورد در حال که اولين موضوع در تجارت با تلفن همراه موضوع اعتماد است .
اين کارشناس مخابرات تصريح کرد: چنانچه استفاده از كاربرد اين نوع تجارت براي كاربر عام آسان نباشد، همه علاقه مندان جذب بازار نخواهند شد و در نتيجه  اين تجارت  به معناي واقعي خود محقق نمي شود.
162/16/117

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا