اپراتورهاي خارجي حاضر در مزايده اپراتورسوم بيش از 260 ميليون مشترک دارند

سعيد مهديون در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت:اين اپراتورها جزء اپراتورهاي مطرح و قدر دنيا هستند و برخي از آنها در بيش از 17 کشور جهان سرويس مي دهند.
وي با بيان اينکه مجموع تعداد مشترکاني که اين پنج اپراتور دارند بسيار بالاتر از کل مشترکاني است که اپراتورهاي حاضر در مزايده اپراتور دوم تلفن همراه کشور داشتند، ادامه داد:برخي از اپراتورهاي واجد صلاحيت در اين مرحله از مزايده، در بيش از چهار کشور شبکه 3G دارند.
طبق برنامه زمان‌بندي، پاکت «ج» مزايده اپراتور سوم که مربوط به قيمت‌هاي پيشنهادي شرکت‌کنندگان است، روز دوشنبه دوم دي‌ماه بازگشايي خواهد شد و پس از آن برنده نهايي اين مزايده مشخص مي‌شود.
هر پنج کنسرسيوم زين‌ايران، عمران‌تل، تامين اتصالات، فناوري موج و آبي-‌ ايراتل که پاکات خود را براي حضور در مزايده‌ اپراتور سوم، تحويل داده بودند؛ به مرحله‌ بازگشايي قيمت راه يافتند.
کنسرسيوم زين‌ايران شامل صندوق بازنشستگي صداوسيما، صندوق ذخيره فرهنگيان و شرکت زين کويت است.
همچنين کنسرسيوم عمران‌تل متشکل از شرکت مبين ايران و شرکت عمان‌تل، کنسرسيوم تامين‌اتصالات متشکل از شرکت تامين تله‌کام و شرکت اتصالات امارات، و کنسرسيوم فناوري‌موج شامل شرکت فناوري موج، سرمايه‌گذاري صبا و شرکت ايندوسل اندونزي خواهد بود.
در همين حال کنسرسيوم آبي-‌ ايراتل نيز شامل شرکت پارس‌ايراتل، سرمايه‌گذاري ايران و شرکت بهاراتيا هند است.
طبق اطلاعات واصله شركت اتصالات امارات متحده عربي در حال حاضر در 17 كشور دنيا در قاره هاي آسيا، آفريقا و خاورميانه فعاليت مي‌كند و دوازدهمين اپراتور مخابراتي بزرگ دنيا به حساب مي‌آيد.
بهاراتيا هند نيز بزرگ‌ترين اپراتور موبايل كشور هندوستان است كه تعداد كاربران آن تا پايان ماه آگوست سال 2008 به بيش از 75ميليون كاربر رسيده است و در‌حال‌حاضر در 23 كشور دنيا فعاليت دارد.
عمان‌تل نيز اولين و بزرگ‌ترين شركت مخابراتي كشور عمان است كه 80درصد كاربران موبايل عمان را در اختيار دارد؛ تعداد كاربران اين اپراتور حدود يك‌ميليون نفر است كه اين تعداد برابر نيمي از جمعيت كل كشور عمان را تشكيل مي‌دهند.
زين نيز درحال حاضر در 22 كشور در قاره آفريقا و خاورميانه فعاليت مي‌كند و تعداد كاربران آن بيش از 56 ميليون نفر است.
179/16/128

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا