تماس نخست
واکنش تند و صريح رييس اين سازمان موجب شد که در هفته پاياني آذرماه يعني کمتر از يک هفته پس از موضعگيري اين سازمان ، ايرانسلي ها به خود آيند و متوجه جدي بودن اين اظهارات شوند. ايرانسل در نخستين گام پس از تقريبا دو سال بالاخره تماس حدود يکصد هزار مشترک بي نام و نشان خود را تا زمان تعيين وضعيت آنان قطع کرد.
البته قطع ارتباط اين تعداد مشترک ايرانسل به معناي ختم اين ماجرا نيست بلکه گفته مي شود اين اپراتور در صدد ساماندهي چند مرحله اي وضعيت بوجود آمده که بيشتر مربوط به ماههاي نخستين توسعه شبکه اش مي باشد ، برآمده است.
داستان مزاحمتهاي تلفني که با ارايه سرويس نمايشگر و مشخص شدن مشخصات تماس گيرنده رفته رفته رو به فراموشي مي رفت ، طي ماههاي اخير و ارايه سيمکارتهاي زرد بدون ثبت مشخصات خريداران آنها مشکلات بسياري براي مردم و مسوولان ايجاد کرده است.
انتظار مي رود در صورت تداوم وضعيت فعلي و بي تفاوتي سهامداران اصلي ايرانسل که داراي لابي قدرتمندي هم هستند ، سازمان رگولاتوري کشور بتواند به وظايف قانوني خود بطور کامل و بدون تبعيض ميان اپراتور دولتي و اپراتور وابسته به بخشي از افراد بانفوذ داخلي و خارجي ها ، عمل کند و اعمال قانون و در نظر گرفتن منافع مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد.
162/16