نيم نگاهي به اپراتور اتصالات

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا ، رييس کنوني اين اپراتور ” محمد حسن عمران ”  است و اين شرکت دوازدهمين اپراتور دنيا به شمار مي آيد و در 17 کشور در سطح آسيا ، خاورميانه و آفريقا فعاليت مي کند.
شمار کاربران  و مشترکان اين اپراتور در مناطق مختلف جهان بيش از 74 ميليون نفر اعلام شده است و جمعيت کل مناطقي که اين شرکت  در آن فعاليت مي کند ، درمجموع 6/1 ميليارد نفر مي باشد.
 اين شرکت چند مليتي با 186 کشور قرارداد رومينگ داشته و درآمد آن تا 18 اکتبر (27 مهر) سال 2008 ميلادي 5 ميليارد  و 204 ميليون دلار و سود خالص آن در اين بازه  يک ميليارد  و 989 ميليون د لار اعلام شد ه است.
اپراتور امارات عربي متحده در گزارشي اعلام کرد ، سود اين اپراتور  در فصل سوم سال جاري ميلادي به 571 ميليون و 700 هزار دلار رسيده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل  19 درصد افزايش داشته است.
 درآمد اين اپراتور اماراتي نيز در فصل سوم سال جاري ميلادي به يک ميليارد و 800 ميليون دلار رسيده
است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ميلادي 8/23درصد افزايش نشان مي دهد.
“محمد القمضي” مدير اجرايي اتصالات  گفت ، افزايش ميزان بازدهي و کارايي در تمام بخش هاي مديريتي از عوامل موثري هستند که اين اپراتور را به يکي از بزرگترين اپراتورها  در اين کشور و درسطح بين المللي تبديل خواهد کرد.
اين درحالي است که برخي گزارش ها ي مراکز رسمي حاکي از آن است که درآمد خالص شرکت اتصالات در سال 2009 ميلادي حدود هشت درصد  کاهش خواهد يافت.
اتصالات که بزرگ ترين اپراتور امارات عربي متحده است دستگاه اتصال پهناي باند خانگي موسوم به ZoneGatefemtocell  را به کاربران موبايل عرضه کرد و اين دستگاه کوچک به اندازه جلد کتاب است که  امکان دسترسي به سرويس هاي خانگي با کيفيت، سرويس هاي مکالمه ارزان قيمت، پهناي باند سريع تر موبايلي و امکان دسترسي به سرويس هاي جديد تلفن هاي همراهي را  فراهم مي کند.
اتصالات هم اکنون در حال ساخت HomeCell به عنوان بخشي از سرويس هاي نوين موبايلي مي باشد که شامل طيف وسيعي از سرويس هاي پهناي باند موبايل و تجهيزاتي چون MobileCam است و مي توان آن را در هر گوشي که از شبکه 3G پشتيباني مي کند، استفاده کرد.
اين شرکت در صنعت ارتباط از راه دور و اپراتوري تلفن همراه  کشورهاي مختلف  سرمايه گذاري کرده است که از جمله اين کشورها مي توان به هند ، افغانستان ، بنين ، بورکينافاسو ، جمهوري آفريقاي مرکزي ، ساحل عاج ، مصر ، گابون ، نيجر ، نيجريه ، عربستان سعودي ، سود ان ، تانزانيا ، توگو، پاکستان و اندونزي اشاره کرد.
اتصالات دومين شرکت اپراتوري در عربستان سعودي است که در قالب يک کنسرسيوم با نام ” اتصالات اتحاد”  با سرمايه 25/3 ميليارد دلار فعاليت مي کند.
اين شرکت در پاکستان از سال 2005 ميلادي فعاليت خود را آغاز کرده است  و 26 درصد سهم شرکت ” پاکستان تلکاميونيکيشن”  (PCTL) را با قيمت 56/2 ميليارد دلار دراختيار دارد .
اين اپراتور همچنين از جولاي سال 2006 ميلادي سومين شرکت  تلفن همراه درمصر را ارتقا داده و با سرمايه اي معادل 29/2 ميليارد  يورو بعنوان شريک  شرکت ” اتصالات مصر” در کنار دو شرکت ديگر با نام هاي  Vodafone و Mobinil فعاليت مي کند.
اتصالات امارت عربي متحده در کشورسودان بعنوان يکي از شرکاي شرکت ” کانار تلکام” / Canar Telecom فعاليت مي کند و درسپتامبر سال 2007 ميلادي سهم اين شرکت در Canar Telecom از 37 درصد به 82 درصد به ارزش تقريبي 159 ميليون دلار افزايش يافت و همچنين چهار درصد از سهم اپراتور ” سوداتل” / Sudatel را درسودان دراختيار دارد.
کشور آفريقايي نيجر يکي ديگر از کشورهايي است که شرکت اتصالات در آنجا فعاليت دارد و 40 درصد ازسهام شرکت Emerging Markets Telecommunications Services را که پنجمين اپراتور ارايه دهنده سرويس GSM است ، دراختيار دارد.
در ژانويه سال 1999 ميلادي شرکت اتصالات با خريد سهام شرکت ” زنزيبار تلکام” به ارزش 4/2 ميليون دلار، در  کشور تانزانيا فعاليتش را آغاز کرد و در جولاي سال 2007 ميلادي سهامش را به 17 درصد افزايش داد.
شرکت اتصالات با خريد 50 درصد از سهم شرکت ” آتلانتيک تلکام”(AT )  فعاليتش را در کشور هاي غرب آفريقا همچون  بنين ، بورکينافاسو ؛ توگو ، نيجر ، جمهوري آفريقاي مرکزي ، گابن ، و ساحل عاج  گسترش داده است.
سهم اتصالات در AT در پايان سال 2007 ميلادي به 70 درصد  و د ر ماه مه سال 2008 ميلادي به 82 درصد رسيد  و مجموع کاربران گروه AT تا پايان سال 2007 ميلاد ي به 9/2 ميليون نفر رسيد که نسبت به مد ت مشابه سال قبل از آن 107 درصد رشد داشت.
همچنين اتصالات در اولين تجربه حضورش در منطقه شرق آسيا ، در کشور اندونزي فعاليتش را سال 2007 با خريد 97/15 درصد از سهام شرکت اپراتوري PT Excelcomindo Pratama  به ارزش 438 ميليون دلار ، آغازکرد و  اين شرکت اندونزيايي در زمان مشارکت اتصالات ،  15 ميليون کاربر داشت.
اتصالات افغانستان از ديگر شعبه هاي اتصالات امارت است که  صد در صد  سهام بخش اپراتوري سرويس GSM را در اختيار دارد.
اتصالات افغانستان در ماه مي 2006 تاسيس شده و شرکت اتصالات بعنوان چهارمين اپراتور تلفن همراه با خريد  امتياز آن به مبلغ 1/40 ميليون دلار وارد اين کشور شد و ازاگوست سال 2007 ميلادي فعاليتش را آغاز کرد.
179/14/131

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا