تهران و دمشق ، شرکاي راهبردي

   اقدامي که تحقق آن يعني تلاش و فعاليت موفق در فراسوي مرزها و قلمرو ايران زمين ، اقدامي در خور تحسين ارزيابي مي گردد که علاوه بر مزاياي اقتصادي – سياسي ، امتيازات جانبي فراواني دارد که منافع حاصل از آن بخش خصوصي و مردم را نيز منتفع خواهد کرد.
 تفاهمنامه اي که در پايان سفر وزير ارتباطات سوريه به تهران و ديدار وي از شهرهاي يزد و شيراز ، از سوي مسوولان بلندپايه دو کشور به امضا رسيد ، مي تواند زمينه ساز آماده ساختن بستري باشد که راههاي کسب دستاوردهاي بيشتر از آن عبور مي کنند.
   در واقع اين تجربيات برون مرزي و فعاليت در جوامع متفاوت در فواصل دور و نزديک است که زمينه هاي رشد کيفي و کمي تجهيزات ، کارکنان، مخاطبان و مراجعان شرکتهاي مختلف و به تبع اولي وزارتخانه ها و ارگانهاي دولتي را فراهم مي آورد.
   تفاهمنامه همکاري تهران و دمشق که کليات آن بر توسعه همکاريها در حوزه فناوري اطلاعات ، مشاوره و همکاري در عرصه سرمايه گذاري مشترک و مشارکت در مناقصات و موارد مرتبط است ، به گفته وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات کشورمان طيف گسترده اي از همکاري و تعامل دوجانبه را در بر مي گيرد.
   همکاري مشترک در زمينه کابل هاي مسي و فيبر نوري ، انتقال تجربيات به يکديگر ، تعريف و اجراي پروژه هاي مشترک و انتقال تکنولوژي و توليد هر يک به طرف مقابل ، جزييات بيشتري است که مفاد توافق تهران و دمشق را تبيين مي کند و روشن مي سازد. از ديگر فرازهاي تفاهمنامه ايران و سوريه که محمد سليماني وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات کشورمان و عماد الصابوني همتاي سوري وي ، به تحقق آنها اميدوار هستند ، عبارت از تنظيم مقررات شبکه هاي نسل سوم تلفن همراه ، فيبر نوري ، اينترنت ، تجارت الکترونيک  ، سرمايه گذاري مشترک به منظور راه اندازي شبکه هاي نوين مخابراتي و تجهيز و گسترش زيرساختهاي مخابراتي کشور سوريه توسط بخش خصوصي ايران مي باشند.
   تفاهمنامه ارتباطي – اطلاعاتي تهران و دمشق بايد بار ديگر به همه جهانيان بالاخص همسايگان جمهوري اسلامي ثابت کرده باشد که ايران سازندگي و تعامل با کشورهاي مسلمان ، برادر و دوست را بر تنش زايي و چالشهاي پيش بيني نشده ترجيح مي دهد، فقط کافي است سران و مسوولان برخي کشورها چشمان خود را باز کنند و واقعيات را آنطور که هست ببينند ، نه آنطور که تمايل دارند مطابق سليقه شان باشد.
162/16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا