مدیر ساندویچی به چه مدیری گفته می شود؟
مدیران کارآفرین را که امروزه با القاب و نامهای گوناگونی میشناسند در آغاز و در ابتدای راه عموما دارای ویژگیهایی بودند که در ادامه به برخی از آنها اشاره میشود.
1- مدیران موفق ساندویچی سادهسازی فرآیندها را بلدند. به زبان دیگر یک مفهوم ساده و منطقی را نهتنها پیچیده نمیکنند بلکه در سادهسازی پیچیدگیها نیز کوشا هستند و اصل و جوهره موضوع را بهخوبی درک میکنند.
2- مدیران موفق ساندویچی انعطافپذیری خوبی دارند البته این به آن مفهوم نیست که در برابر اصول اخلاقی و پذیرفتهشده کوتاه بیایند.
3- مدیران موفق ساندویچی چندمهارتی هستند و میتوانند در زمان صرف صبحانه علاوه بر رسیدگی به برنامههای روزانه بهصورتهای مالی نیز رسیدگی کنند و برنامه فروش و تولید را سامان دهند.
4- ساندویچیها در آغاز بسیار سختکوشتر از بقیهاند و مردم آنها را عموما با سختکوشی و پیگیری میشناسند.
5- پایداری و ثبات در حرکت از ویژگیهای آنهاست. به بیان دیگر کمتر از این شاخه به آن شاخه میپرند و کوشش آنان در ارتقای هر روزه دستاوردها است. آنها معتقدند که بزرگترین فرصت شغلی هر فرد معمولی دقیقا توسط کاری ایجاد میشود که به آن مشغول است زیرا کاری که فرد انجام میدهد هر چقدر هم که دون پایه باشد باز در آن کار سریعتر از هر کار دیگر میتواند پیشرفت کند. (به زبان دیگر افراد معمولی که هیچ هنر خاصی ندارند بهتر است به کسبوکاری بچسبند که به آن وارد هستند.)
6- هنوز خود را گم نکردهاند و افتادگی از ویژگیهایی است که در این افراد به خوبی قابل مشاهده و در بسیاری از آنها تا آخر عمر ماندگار است.