10 هزار میلیارد تومان صنعت برق بدهی دارد

غلامرضا خوش‌خلق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اعلام اینکه 2 میلیارد 200 میلیون کیلووات انرژی در سال فروخته می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه اقتصاد کشور دچار مشکل شده بود، شبکه‌های برق زیربار تنش قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه از دو سال گذشته در استان‌ها بهینه‌سازی شبکه برق روستایی شروع شد، افزود: امسال بهینه‌سازی شبکه برق روستایی استمرار دارد تا عقب‌ماندگی‌های این بخش جبران شود.

معاون هماهنگی توزیع برق توانیر با بیان اینکه از سال 83 افزایش نرخ برق برای مشترکان نداشتیم، اضافه کرد: قیمت برق از 83 تا 89 ثابت بود بعد از هدفمندی یارانه‌ها افزایش تعرفه برق به سمت هدفمندی سوق یافت.

این مسئول با اشاره به اینکه عقب‌ماندگی اقتصادی همچنان در صنعت برق ادامه داشت، گفت: درآمدها کفاف هزینه‌ها را نمی‌داد و صنعت برق به پیمانکاران بدهکار شد.

خوش‌خلق با اعلام اینکه سال‌های اخیر با استفاده از ظرفیت بودجه‌ای بخش زیادی از بدهی بانکی و پیمانکاران تسویه شد، افزود: در حال حاضر صنعت برق حدود 10 هزار میلیارد تومان بدهکاری دارد که با نرخ کنونی برق جوابگوی اعتبارات مورد نیاز نیست و  در عمل بدهکاری ادامه می‌یابد.

معاون هماهنگی توزیع برق توانیر با اعلام اینکه امسال خاموشی و افزایش قیمت برق نداریم، افزود: مدیریت مصرف برق با همکاری مردم امکان‌پذیر است.

خوش‌خلق با اشاره به اینکه از گذشته در بخش انرژی‌های نو سرمایه‌گذاری شد، گفت: بهره‌برداری 200 تا 400 مگاواتی برق از انرژی‌های نو در کشور پیش‌بینی شده است، 400 مگاوات تولید برق از مولدهای پراکنده را داریم که امسال با اضافه شدن 100 مگاوات دیگر این رقم به 500 مگاوات تولید می‌رسد.

معاون هماهنگی توزیع برق توانیر گفت: 2 هزار و 600 تا 3 هزار مگاوات تولید برق از نیروگاه‌های جدید در مدار داریم که پیش‌بینی می‌شود میزان مصرف برق در سال‌جاری به 51 تا 52 هزار مگاوات برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا