فروش گوشي هاي مجهز به اندروييد به 5 تا 8 ميليون دستگاه مي رسد

به گزار ش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت تي ام سي نت، روزنامه Digitimes پيش بيني کرد که گوشي هاي تلفن همراه مجهز به سيستم عمال اندروييد 4 تا 7 درصد سهم بازار تلفن همراه را از آن خود خواهد کردد.
بسياري از شرکت هاي چيني، تايواني و ژاپني در حال برنامه ريزي براي عرضه گوشي هايي بر پايه سيستم عامل اندروييد در نيمه اول سال 2009 هستند، اين در حالي است که شرکت هاي بزرگي چون موتورولا، سامسونگ و ال جي در صددند محصولاتي از اين دست را در نيمه دوم سال 2009 روانه بازار تلفن همراه کنند.
شرکت HTC پيش بيني کرده بود که تا آخر سال 2008 حدود يک ميليون دستگاه تلفن همراه  G1 که اولين گوشي مجهز به سيستم اندورييد است ، در بازار هاي جهاني به فروش برساند، البته در اين گزارش آمار دقيقي از تعداد گوشي هاي فروخته شده ذکر نشده است.


 اين گوشي G1 مجهز به سيستم عامل اندروييد گوگل توسط تي موبايل در 25 اکتبر (چهارم آبان ) سال جار ي ميلادي به بازار عرضه شد و شرکت HTC در صدد است گوشي هاي تلفن همراه مجهز به اين سيستم عامل را در سال آينده براي فروش به وودافون و NTT DoCoMo واگذار کند.


پس از عرضه گوشي G1 مجهز به سيستم عامل اندرويد ، اکنون برخي از سايت ها حوزه تلفن همراه از احتمال عرضه گوشي G2 از سوي شرکت تي موبايل در آمريکا خبر دادند و اين گوشي  نيز  داراي قابليت ها ، سيستم ها و کارآيي هاي گوناگون از جمله ، سيستم عامل اندرويد ،  سيستم هاي  EDGE, GPRS ، WiFi ، سرويس هاي نسل سومي/ 3G ، بلوتوث استريو ،  صفحه نمايش لمسي ، دوربين 5 مگاپيکسلي با فوکوس خودکار و فلاش ، دوبين ثانويه مدل VGA درقسمت جلويي است.
استفاده از کارت حافظه جانبي به منظور افزايش حافظه داخلي تا ظرفيت 16 گيگابايت ،  سيستم تهيه نسخه پشتيبان موبايل،سيستم هاي پخش موسيقايي وويديويي ، ارسال و دريافت پيام هاي تصويري ، سيستم جستجو در وب ، بلند گو ، سيستم هماهنگ کننده با کامپيوتر خانگي (PC ) ، ميان افزار USB ، سيسستم ضبط و بازپخش ويديويي و قابليت انجام مکالمه تصويري و شماره گير صوتي  از ديگر قابليت هاي اين گوشي است.
از سوي ديگر برخي خبرهاي حاکي از آن است که HTC Touch HD  همان  G2 است که اين خبر هنوز رسما تاييد نشد ه است و همچنين گوشي Touch HD بعضي از قابليت هاي ذکر شده دربالا  و همچنين دوربين ثانويه درقسمت جلو را هم ندارد.
135/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا