نوکيا از شبکه هاي موبايل ايرانسل مي رود

يک مقام آگاه در شرکت ايرانسل در اين باره به خبرنگار موبنا گفت:به دليل مشکلاتي که مابين اپراتور خارجي ايراني ام تي ان – ايرانسل با شرکت نوکيا براي پشتيباني و کنترل شبکه اين اپراتور، پيش آمده است، تغييرات جديدي در مديريت اين شبکه در ايران پيش بيني شده است.
به گفته وي، برنامه ريزي نهايي و قرارداد ايرانسل براي نصب سرور اريکسون در شبکه ايرانسل در حال انجام است.
گفتني است در شبکه ايرانسل، كشور به شش منطقه‌ تقسيم شده که‌ با توجه به اين مساله در بخش NSS يا كر اصلي و شبكه سوئيچ MTN – ايرانسل، تجهيزات سه شركت كنسرسيوم فارس، تلكام و نوكيا نصب شده است .
همچنين تجهيزات اين سه شرکت در بخش BSS يا بخش راديويي شبكه، در استان‌هاي تهران، ‌مازندران و گلستان نيز نصب شده است.
تجهيزات BSS شبکه ايرانسل براي استان‌هاي اردبيل، آذربايجان شرقي و غربي،‌ گيلان،‌ قزوين، همدان، ايلام، كرمانشاه، كردستان، لرستان، قم و زنجان توسط صنايع مخابراتي ايران و هواوي و در استان‌هاي خراسان شمالي، خراسان رضوي، خراسان جنوبي و سمنان کنسرسيوم فارس، تكفام و نوكيا در بخش BSS مشغول به كار هستند.
در استان‌هاي چهار محال و بختياري، اصفهان، خوزستان، كهكيلويه و بويراحمد و يزد تجهيزات دو شركت ساتف و اريكسون و در محدوده استان‌هاي بوشهر،‌ فارس، هرمزگان، كرمان، و سيستان و بلوچستان تجهيزات شركت‌هاي كامكار سيستم، الماتكو و آلكاتل نصب شده است که مديريت کل اين شبکه به عهده شرکت نوکيا بوده است.
اپراتور ايراني – خارجي (ايرانسل- MTN) به عنوان دومين اپراتور موبايل در ايران تاکنون حدود 14 ميليون سيم کارت واگذار کرده که حدود 90 درصد آن سيم کارت هاي اعتباري است.
128/16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا