استفاده از مشروبات الکلي و موبايل بالاترين تخلف رانندگي در کريسمس

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “پيترليميل”، در طول تعطيلات کريسمس صدها مورد تخلف در زمينه استفاده از تلفن همراه و مشروبات الکلي هنگام رانندگي در آمريکا ديده شد در حالي که استفاده از اين مشروبات الکلي و موبايل براساس قانون اين کشور جرم محسوب مي شود.   
رانندگان آمريکايي علاوه بر مصرف بيش از حد مشروبات الکلي در حين رانندگي با تلفن همراه نيز مکالمه داشته اند و جريمه هاي سنگين نيز براي جلوگيري از تخلفات اينچنيني کار ساز نبوده است.
اين تخلف در بريتانيا نيز طي تعطيلات کريسمس بي سابقه بوده و برخي رانندگان به خاطر اين تخلفات از 20 ماه تا يک سال از رانندگي محروم شده و مجبور به پرداخت جريمه هاي 100 پوندي شدند.
براساس آماري که به تازگي در باره سوانح رانندگي در فرانسه ارايه  شد، استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي چهارمين عامل مرگ و مير در اين کشور شناخته شده است و دولت فرانسه بر اساس آماري که به تازگي درباره افرادي که از تلفن همراه در حين رانندگي استفاده مي کنند، تهيه و اعلام کرد که 41 درصد کاربران فرانسوي هنگام رانندگي از اين دستگاه ها استفاده مي کنند.
بر اساس اين تحقيقات، 72 درصد  از کساني که در حين رانندگي از تلفن همراه استفاده مي کنند، براي خود يا ديگر رانندگان احساس خطر نمي کنند و همين امر موجب افزايش حوادث و تصادفات مي شود.
 کارشناسان معتقدند که اگر  رانندگان استفاده از تلفن همراه را در موقع رانندگي ترک کنند ، هفت درصد تصادفات ترافيکي و حمل و نقل کاهش مي يابد.
112/14

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا