موبايل فضول

 براي تشريح ارتباط موضوع با موبايل ، اول بايستي توضيحات کوتاهي بدهيم . موضوع از اين قرار است که ژاپني ها لنزي را اختيار کرده اند که وقتي بر روي چشم يا جلوي لنز اصلي دوربين قرار مي گيرد ، شخصي که به آن خيره شده اند ، لخت و عور و بدون هيچگونه پوششي به چشم مي آيد.
  به گزارش سايت هاي اينترنتي شرکت “کايا اپتيکس” (KAYA OPTICS ) ، که مخترع اين لنز است ، کاربرد آن را امنيتي اعلام کرده و ادعا مي کند که اين لنز براي ماموران امنيتي ساخته شده است تا با دستگاه مخصوصي که خود اين شرکت ،  آن را عرضه خواهد کرد ، ماموران امنيتي و پليس در افراد مشکوک دقيق شوند و آن شخص را از لحاظ داشتن سلاحهاي گرم و سرد و حتي مواد مخدر کاملا کنترل کنند.
   اما موضوع وقتي جالب مي شود که بدانيم اگرچه شرکت سازنده ، علت ساخت اين لنز را پيشبرد مسايل امنيتي عنوان کرده اما يک کمپاني ژاپني ديگر منتظر ننشسته و به موعظات شرکت مادر نه تنها توجه نکرده ، بلکه اين لنز را در يک گوشي جاسازي کرده است ، آنچنانکه اگر با گوشي موبايل مجهز به اين لنز ، به کساني که اطراف شما هستند ، نگاه کنيد ، چيزي را که نبايد ببينيد ، خواهيد ديد.
    براي اطمينان خاطر علاقه مندان و متقاضيان هم بايد اضافه کنيم که اين محصول هنوز در ژاپن بطور عمومي رونمايي نشده اما در زمان حاضر در همين تهران خودمان ، اين گوشي با قيمتي حول و حوش يک ميليون تومان داد و ستد مي شود البته از نوع پنهاني آن ، و جالبتر اينکه هيچيک از سيمکارتهاي رايج ايران را هم ساپورت نمي کند.
   بعد از نگرانيهاي ناشي از سوء استفاده از بلوتوث و MMS ، تحفه جديدي از راه رسيده که گرچه نگارنده به چشم خود نديدم اما چند تن از فروشندگان که معمولا اخبار ناب و دست اول مي دهند ، با ضرس قاطع گفتند که خريد و فروش اين لنز بي ادب را شاهد بوده اند.
162/16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا