آمادگی ارایه سرور اندازه گیری سرعت به بخش خصوصی

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سعید مهدیون اظهار داشت: هر کدام از ISDP ها و یا ISP هایی که ارزیابی می کنند سرویس های خود را با کیفیت مناسبی به کاربران ارایه می دهند می توانند یکی از این سرورها را روی سیستم خود قرار داده و امکان اندازه گیری سرعت را برای کاربران فراهم کنند.
وی افزود: این سامانه با هدف فرهنگ سازی و افزایش آگاهی کاربران اینترنت با واژه های متداول در این حوزه و همچنین اندازه گیری سرعت و کیفیت سرویس مورد استفاده راه اندازی شده است. پیش از این به کمک سه سرور آزمایشی، امکان اندازه گیری سرعت اینترنت در حال استفاده را برای کاربران فراهم کرده بودیم.
مهدیون تصریح کرد: تمامی سرورهای آزمایشی از مدار خارج شده و 10 سرور اصلی راه اندازی و فعال شده است. بر اساس توافقنامه امضا شده میان شرکت فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از این سرورها به عنوان مرجع اندازه گیری سرعت و کیفیت استفاده می شود.
وی تأکید کرد: برهمین اساس، در حال تحویل هفت سرور اندازه گیری سرعت به این سازمان هستیم که امکان اندازه گیری سرعت و کیفیت اینترنت مورد استفاده را برای کاربران فراهم می کند.
مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات با تأکید بر آمادگی این شرکت برای ارایه این سرورها به بخش خصوصی گفت: یکی از این سرورها در یکی از شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنتی نصب و راه اندازی شده است. یک سرور به شرکت مخابرات استان اصفهان تحویل داده شده است و یک سرور نیز توسط شرکت فناوری اطلاعات مدیریت می شود و سرویس های لازم را به متقاضیان ارایه می دهد.
117/20/15
 
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا