آمادگی ارایه سرور اندازه گیری سرعت به بخش خصوصی

به گزارش موج به نقل از وزارت ارتباطات، سعید مهدیون با بیان این مطلب، اظهار داشت: هر کدام از ISDP ها و یا ISP هایی که احساس می کنند سرویس های خود را با کیفیت مناسبی به کاربران ارایه می کنند می توانند یکی از این سرورها را روی سیستم خود قرار داده و امکان اندازه گیری سرعت را برای کاربران فراهم کنند.
وی افزود: این سامانه با هدف فرهنگ سازی و افزایش آگاهی کاربران اینترنت با واژه های متداول در این حوزه و همچنین اندازه گیری سرعت و کیفیت سرویس مورد استفاده و راه اندازی شده است.
وی خاطر نشان کرد: پیش از این به کمک سه سرور آزمایشی، امکان اندازه گیری سرعت اینترنت در حال استفاده را برای کاربران فراهم کرده بودیم.
سعید مهدیون تصریح کرد: این در حالی است که در حال حاضر، تمامی سرورهای آزمایشی از مدار خارج شده و حدود 10 سرور اصلی راه اندازی و فعال شده است.
وی ادامه داد: با توجه به توافق نامه ای که میان شرکت فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منعقد شده است، مقرر گردیده تا از این سرورها به عنوان مرجع اندازه گیری سرعت و کیفیت استفاده شود.
وی تأکید کرد: بر همین اساس، در حال تحویل هفت سرور اندازه گیری سرعت به این سازمان هستیم که امکان اندازه گیری سرعت و کیفیت اینترنت مورد استفاده را برای کاربران فراهم می کند.
مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات با تأکید بر آمادگی این شرکت برای ارایه این سرورها به بخش خصوصی گفت: در حال حاضر یکی از این سرورها در یکی از شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنتی نصب و راه اندازی شده است.
وی افزود: یک سرور نیز به شرکت مخابرات استان اصفهان تحویل داده شده و یک سرور نیز توسط شرکت فناوری اطلاعات مدیریت و سرویس های لازم را به متقاضیان ارایه می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا