تمبر مشترک ایران و پرتغال در لیسبون رونمایی شد

 به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط‌عمومی شرکت پست، دراین مراسم رسول مهاجر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پرتغال، نادر صابری‌وند عضو هیئت‌مدیره شرکت پست و استانسیلاو کوشتا رییس شرکت پست پرتغال حضور داشتند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم ضمن اشاره به تاریخ ‪ ۵۰۰‬ساله روابط ایران و پرتغال، انتشار این تمبر را یک رویداد بسیار مهم فرهنگی بین دو کشور خواند.
 مهاجر انتشار تمبر فوق را آغازی برای شناخت و درک متقابل مردم دو کشور و همچنین توسعه روابط در همه زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی عنوان کرد.
نادر صابری‌وند عضو هیئت‌مدیره شرکت پست ایران نیز ضمن بر شمردن قدمت پست کشورمان، افزایش و ارتقای سطح همکاریهای بین‌المللی و منطقه‌ای را از اولویت‌های پست جمهوری اسلامی ایران برشمرد.
وی گفت: در راستای افزایش همکاری‌های مشترک با کشورهای ثالث، موافقتنامه همکاری‌های مشترک بین شرکت‌های پست پرتغال و ایران به امضا رسید که انتشار تمبر مشترک یکی از موارد آن همکاری‌ها بوده است.
در این مراسم همچنین استانسیلاو کوشتا رییس شرکت پست پرتغال، نیز ضمن اشاره به پنج قرن پیشینه روابط دو کشور و نقش و جایگاه خلیج فارس و تنگه هرمز در تاریخ جهان و روابط دو جانبه اظهار داشت: با توجه به اهمیت روابط تاریخی دو کشور، شرکت پست ایران و پرتغال بر آن شدند با انتشار تمبر مشترک این روابط را گرامی دارند.
استانیسلاو در مورد نقش تمبر مشترک اظهار داشت: روابط دیرینه دو کشور انتخاب‌های فراوانی را برای نقش تمبر مشترک پیش روی ما قرار داد، اما در نهایت نقش عقاب دم سفید (ایرانی) و عقاب اسپری (پرتغالی) به عنوان نماد قدرت، اقتدار و غرور که از نشانه‌های دو ملت ایران و پرتغال است انتخاب شد.
همزمان با برگزاری این مراسم در شهر لیسبون، در ایران نیز مراسم رونمایی از تمبر مشترک دو کشور طی مراسمی ویژه با حضور مقامات دو کشور در موزه ارتباطات برگزار شد. 
117/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا