نتیجه خصوصی سازی مخابرات را نمی توانیم تغییر دهیم

مهندس رضا تقی پور در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا در مورد تغییرات احتمالی در وزارت ارتباطات اظهار داشت: تغییرات ساختار مدیریتی این وزارتخانه تا یک ماه آینده نهایی خواهد شد.
وی با اشاره به واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران به کنسرسیوم داخلی توسعه اعتماد مبین گفت: در واگذاری سهام شرکت بزرگی مانند مخابرات باید تمام ابعاد امنیتی ، فنی ، مالی و اقتصادی آن مد نظر قرار می گرفت.
تقی پور فرایند پیاده سازی اصل 44 قانون اساسی را فرایندی پیچیده برشمرد و گفت: در کشور انگلستان خصوصی سازی مخابرات شش سال طول کشید، اما ما این مسیر را 18 ماهه طی کردیم.
وی ادامه داد: بحث آماده سازی و مقدمات تفکیک وظایف برای خصوصی سازی مخابرات مربوط به وزارت ارتباطات بوده که در این بخش باید این وزارتخانه مورد تشویق قرار گیرد.
وزیر ارتباطات با اشاره به عدم واگذاری بانک ها در فرآیند خصوصی سازی ، گفت: وزارت ارتباطات برای خصوصی سازی اقدامات موثری انجام داده و به خوبی این مسیر را پیش برده است.
تقی پور گفت: کنسرسیوم های بخش خصوصی توانایی مالی برای حضور در پروژه های بزرگ را ندارند و به همین دلیل سهام مخابرات این گونه واگذار شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه در فرآیند خصوصی سازی مخابرات روح اصل 44 قانون اساسی رعایت شده است ، افزود: وزارت ارتباطات به تمامی تعهدات خود در قبال آماده سازی مخابرات برای واگذاری سهام عمل کرده است.
وی
پنجم مهرماه 50 درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران از طریق بورس به کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین واگذار شد که با این عرضه بزرگترین واگذاری تاریخ بورس ایران صورت گرفت .
128/11

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا