ارتباطات

” دل ” در کالیفرنیا تعطیل می شود

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، با تعطیل شدن کارخانه دل در شمال کالیفرنیا 900 نفر از کارمندان و کارگران این شرکت از کار بیکار می شوند.
دل امیدوار است پروژه تعطیلی کارخانه اش، واقع در شمال کالیفرنیا را تا ماه ژانویه 2010 کامل شود.این شرکت اعلام کرده تقریبا 905 کارگر در ابتدا از کار بیکار می شوند و طی ماه بعد از آن 600 کارگر دیگر اخراج می شوند.
این اقدام دل بخشی از ابتکار و پیشقدمی برای افزایش میزان سود این شرکت در دراز مدت صورت می گیرد که به این ترتیب پیش بینی می کند میزان تولید و کارآیی و بهره وری این شرکت افزایش یابد.اوایل سال جاری میلادی شرکت دل کارخانه خود در ایرلند را تعطیل کرد و به لهستان انتقال داد.
سود خالص دل به تازگی کاهش یافته و برای درآمد 4 میلیارد دلاری تا پایان سال مالی 2011 برنامه ریزی کرده است.این شرکت دومین تولید کننده کامپیوتر در دنیا پس از هیولت پاکارد است.
گروه تحقیقاتی گارتنر ماه گذشته اعلام کرد که فروش رایانه بهبود خواهد یافت و برای سال جاری فقط کاهش فروش 2 درصدی را پیش بینی کرد این در حالی است که پیش بینی های ماه ژوئن حکایت از کاهش 6 درصدی داشتند.
135/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا