تشکیل کمیته ویژه برای رسیدگی به واگذاری سهام مخابرات ایران

سید شریف حسینی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهارداشت: این کمیته متشکل ازپنج تن ازنمایندگان مجلس است که بررسی وضعیت واگذاری سهام مخابرات می پردازند.
وی با بیان اینکه این کمیته فرصت یک ماه دارد به بررسی ابهامات  موضوع واگذاری سهام مخابرات بپردازد، خاطر نشان کرد: این فرصت قابل تمدید است.
حسینی با تاکید براینکه مجلس وظیفه مهم نظارت رابرعهده دارد، گفت:این کمیته بررسی ها وپیگیری های لازم در زمینه واگذاری سهام مخابرات را دنبال می کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: واگذاری سهام شرکت های دولتی به سازمان ها و نهادهای غیردولتی شبه ای  در روند خصوصی سازی ایجاد کرده که باید بررسی شود.
به گزارش موبنا کمیته رسیدگی به واگذاری سهام شرکت مخابرات متشکل از رییس کمیسیون اصل 44 ، رییس کمیته مخابرات مجلس و سه تن از اعضای کمیسیون صنایع و معادن است. 
پنجم مهر ماه، 50 درصد به علاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران از طریق بورس به کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین واگذار شد. با این عرضه بزرگترین واگذاری تاریخ بورس ایران انجام شد. با این واگذاری شرایط برنامه ریزی و سیاست در مخابرات تغییر خواهد کرد.واگذاری سهام شرکت مخابرات به کنسرسیوم شبه دولتی توسعه اعتماد مبین انتقادات گسترده ای را به همراه آورد.
117/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا