یکه تازی قاچاقچیان در بازار گوشی های گرانقیمت

“علی جلیلی” یکی از کارشناسان بازار در این باره به خبرنگار موبنا گفت: بعلت بالا بودن تعرفه و در پی آن کاهش فعالیت شرکت های قانونی، این قاچاقچیان هستند که جدیدترین مدل های گوشی تلفن همراه را در بازار عرضه می کنند.
وی افزود: با وجود اختلاف قیمت چشمگیر میان گوشی های گرانقیمت گارانتی دار و بدون گارانتی،همچنان تقاضا برای گوشی های گرانقیمت قاچاق زیاد است.
جلیلی اضافه کرد: شرکت های قانونی ترجیح می دهند گوشی های ارزان قیمتی را که در قیمتهایی میان 50 تا 250 هزار تومان دارند، وارد بازار تلفن همراه کنند، و گوشی هایی که بهای آنها بالاتر از 400 هزار تومان است در اکثر مواقع از طریق قاچاق در بازار تلفن همراه توزیع می شود.
وی افزود: اکثر گوشی هایی که از طریق مجاری غیرقانونی وارد بازار می شوند بعلت قیمت های کاذبی که دارند ، با کمترین فعل و انفعال بازار و  در کوتاه ترین زمان با افت قیمت های چشمگیر مواجه می شوند.
به گزارش موبنا گوشی idou سونی اریکسون جدیدترین گوشی عرضه شده در بازار به شمار می آید که به تازگی برای اولین بار توسط قاچاقچیان و با قیمت کذایی یک میلیون و 100 هزار تومان دربازار به فروش رسید.
این در حالی است که نمایندگان قانونی معتقدند با توجه به شرایط فعلی و بالا بودن میزان تعرفه واردات گوشی، عرضه گوشی های گران قیمت چندان به صرفه نیست چرا که این گوشی ها همیشه برای اولین بار توسط قاچاقچیان در بازار عرضه می شود.
آنها معتقدند اختلاف قیمت میان گوشی های گران قیمت با گارانتی و بدون گارانتی از جمله دیگر دلایلی است که نمایندگان را از واردات این نوع گوشی های باز می دارد.
129/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا