Wi-Fi جای بلوتوث را می گیرد

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از آسوشیتدپرس، گروه صنعتی  Wi-Fi Alliance روز چهارشنبه اعلام کرد که در حال تنظیم قوانین فنی جدیدی است شرکت های الکترونیکی قابلیت های جدیدی به دستگاه هایشان اضافه کنند تا از فناوری Wi-Fi بدون استفاده از شبکه بی سیم بهره ببرند.
مدیر بازاریابی Wi-Fi Alliance می گوید: فناوری Wi-Fi Direct این امر را برای تجزیه اطلاعاتی که در دوربین های دیجیتالی، گوشی های هوشمند یا رایانه ها وجود دارد ممکن می کند.
این ابزارها می توانند مستقیما به دوربین های دیجیتال، تلویزیون ها و پرینتر ها اتصال یابند.گفته می شود این ائتلاف در حال حرکت به قلمرو فناوری بی سیم بلوتوث است که پیشتر از این فناوری برای اتصال مستقیم ابزار به ابزار مورد استفاده قرار می گرفت.
بلوتوث از قدرت کمتری برخوردار است زیرا این فناوری با برد کوتاه تر و سرعت کمتر اطلاعات را انتقال می دهد.این گروه صنعتی سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد از فناوری Wi-Fi برای انتقال ویدیوها و دیگر فایل های پهن باند در خانه و با استفاده از Wi-Fi Direct بهره ببرد.
بر این اساس کاربران می توانند یک گوشی هوشمند را با استفاده از فناوری Wi-Fi Direct به لپ تاپ وصل کنند و از اتصالات با سیم برای چک کردن ایمیل به سرعت بدون بهره برداری از برنامه اطلاعاتی تلفن های همراه بهره ببرند.
135/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا