فروش بهتر از حد انتظار AMD

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از آسوشیتدپرس، شرکت AMD اگر چه در سه ماهه سوم سال متضرر شد اما اعلام کرد که میزان فروشش از حد انتظار بیشتر شده است.
AMD حدود 20 درصد ریزپردازنده های دنیا که مغز رایانه ها به شمار می رود را به فروش رساند. اگر چه شرکت AMD در نیمه اول سال با درخواست کم از سوی کاربران و بازار روبه رو شد اما در سه ماهه اول نیمه دوم سال میزان فروشش در نتیجه درخواست زیاد کاربران برای پردازنده هایی که در لپ تاپ ها مورد استفاده قرار می گیرد افزایش یافت.
بحران اقتصادی درخواست کاربران برای رایانه های پیشرفته را کاهش داد، بر این اساس کاربران به سوی رایانه های ارزان قیمت و کوچکی چون نت بوک ها در طول سه ماهه سوم سال روی آوردند.بر اساس گزارش AMD ، فروش رایانه در طول سه ماهه سوم سال در چین افزایش یافت.تحلیلگران پیش بینی می کنند سال 2010 میزان فروش رایانه به حالت عادی باز گردد.
بر اساس گزارش AMD این شرکت 128 میلیون یوور از دست داد که به ازای هر سهم 18 سنت برآورد می شود. درآمد عملیاتی این شرکت نیز 76 میلیون یورو برآورد شد.
در آمد AMD با 22 درصد افت به 1.4 میلیارد دلار رسید این درحالی است که تحلیلگران پیش بینی کرده بودند درآمد این شرکت با 30 درصد کاهش روبه رو شود.
135/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا