مایکروسافت وگوگل به تحریم ایران پایان می دهند

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” بلومبرگ” ،  این تحریمها براساس مصوبه تحریم تجاری شرکت های آمریکایی با کشورمان ودیگر کشورها اعمال شده است.
 این مانور تبلیغاتی آمریکا درحالی توسط اداره خزانه داری این کشور اعلام شد که در اقدامی متناقض مجالس سنا و نمایندگان آمریکا ظرف مدت دو روز ( طی روزهای اخیر) با اکثریت مطلق آرا دو قطعنامه جدید ضد ایرانی را تحت عنوان قانون ” ضد سرمایه گذ اری و حسابرسی” تصویب کردند.
با تصویب قطعنامه یاد شده ، محدودیت هایی علیه شرکت هایی که دربخش انرژی ایران سرمایه گذاری و مشارکت کرده و همچنین در زمینه فروش فراورده های نفتی به ایران فعالیت می کنند، اعمال می شود.
مایکروسافت و گوگل سرویس پیام فوری شان را برای شهروندان کشورهای ایران ، سوریه ، کوبا و سودان قطع کرده اند.
اداره خزانه داری آمریکا مدعی است این درخواست  را باهدف گسترش مردم سالاری در زمینه افزایش امکانات برقراری ارتباطات آنلاین ، اعلام کرده است.
دولت ها غربی بویژه انگلیس و آمریکا که همواره مدعی احترام به مردم سالاری هستند با استفاده از امکانات نرم افزاری و فن آوری های پیشرفته در صدد نقض حاکمیت ملی کشورهای دیگر و نفی مرد م سالاری بومی این کشورها بویژه جمهوری اسلامی هستند که نمونه بارز این اقدامات را در سوی استفاده از شبکه های اجتماعی توییتر وفیس بوک برای زیرسووال بردن نتایج انتخابات ریاست جمهوری کشورمان و ایجاد بلوا و آشوب ، است.
19/131

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا