محتوا تولید کنیم

امروزه فیلترینگ سایت های اینترنتی به  مساله ای جهانی تبدیل شده است. اما در مجموع برای پالایش فضای سایبر، سیاست و قانون خاصی وجود ندارد . کنترل اینترنت با توجه به شرایط و نیازهای هر کشوری متفاوت بوده و بعضا توسط خانواده ها و حتی خود افراد صورت می گیرد.
به نظر می رسد، اتخاذ چنین شیوه ها و راه حل هایی برای جلوگیری از انحرافات اجتماعی، فرهنگی و… با توجه به پیشرفت روزافزون فناوری، مناسب و کافی نباشد . لازم است مسولان و متخصصان با همکاری یکدیگر در جهت آگاهی دادن و فرهنگ سازی در جامعه و به ویژه خانواده ها برای استفاده صحیح از اینترنت و تدوین قوانین و مقررات جدید و مناسب برای مقابله با انحرافات گام اساسی تری بردارند.
چرا که در این شرایط که روز به روز پیشرفت تکنولوژی از مصوبات ما پیشی می گیرد و راه های دور زدن سیستم های فیلترینگ دهان به دهان می چرخد ،صرف هزینه های هنگفت برای اجرای آن کار درستی نیست.
شاید بهتر باشد مسولان به جای فیلتر کردن اینترنت ،  سایت‏های داخلی قوی ایجاد کرده و به تولید محتوا بپردازند تا کاربران در فضای سایبر با فرهنگ غنی ایرانی مانوس شوند.
 راه نهایی مقابله با جنبه ‏های منفی اینترنت، بستن سایت‏های اینترنتی نیست .اینکه برخی دولت‌ها قوانین فیلترینگ اینترنت را تصویب می‌کنند و برخی دیگر این کار را بدون شفافیت و بدون پاسخگویی به عموم انجام می‌دهند با دسترسی آزاد به اطلاعات منافات دارد . به همین دلیل به رغم رشد فیلترینگ به عنوان مساله ای جهانی، شهروندان در گوشه و کنار دنیا همواره به دنبال راه حل‌هایی برای گریختن از فیلترهای دولتی و دسترسی به اطلاعات دلخواه هستند.
117/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا