به بهانه برپایی دهمین نمایشگاه تله کام

ارتباطات همواره به عنوان یکی از ارکان اساسی زندگی اجتماعی انسانها مطرح بوده و در طول تاریخ به اشکال گوناگون موجبات رفاه و پیشرفت بشر را فراهم کرده است. توسعه جوامع نهایتا به تشکیل کشورها و دولتها انجامید و بهبود زندگی و ارتقا سطح معیشتی جوامع ، ابداع و استفاده از راهکارهای مناسب تر و نوین ارتباطی را طلب می کرد تا انسانها از این طریق بتوانند به رشد ، پیشرفت و رفاه بیشتری دست یابند.
از سوی دیگر اطلاعات و مکانیزم های دسترسی به آن در جهان امروز به مهم ترین سرمایه تبدیل شده و جوامعی که به این سرمایه دسترسی بیشتر و گسترده تری دارند ، امکان رشد و توسعه بیشتری خواهند داشت. در جهانی که به استفاده از دانش روز و فناوری روی می آورد ، به ناچار باید به سمت کسب بیشترین اطلاعات و توانمندتر کردن فناوری پیش رفت و این امر جز در بستر ارتباطات میسر نیست.
کشور ما نیز از این قائده مستثنی نیست و در راستای  توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر خود به دست یابی به فناوری های روز و پیشرفت بیشتر در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیاز دارد . نیل به این مهم جز با استفاده از دانش روز جهان میسر نخواهد بود.
بی تردید برپایی نمایشگاههای تخصصی بین المللی یکی از راهکارهای مناسب برای دستیابی به فناوری های نوین و پیشرفت در زمینه های گوناگون علمی و صنعتی است . طرح برگزاری نمایشگاه صنایع مخابرات و اطلاع رسانی بصورت بین المللی با هدف ایجاد فضایی مناسب تبادل اطلاعات و انتقال تکنولوژی روز توسط کارشناسان ، آشنایی هر چه بیشتر متخصصان ، مدیران و دست اندرکاران بخش های خصوصی و دولتی ، استادان و دانش پژوهان این رشته با آخرین دستاوردها و توانمندی های کشورمان در این زمینه ، توسط برگزارکنندگان آن مطرح و برنامه ریزی و برگزاری آن از سال 1379 در تهران آغاز شد.
نمایشگاه ایران تله کام که یکی از بزرگترین رویدادها و گردهمایی های مخابراتی کشورمان به شمار می رود ، با همکاری شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران ، سازمان توسعه تجارت ایران و وزارتخانه ها و ارگان های ذیربط برگزار می شود و تاکنون توانسته است تا حد زیادی رسالت خود را برای کمک به اعتلا و توسعه این صنعت مهم در کشورمان به انجام رساند . آمار و ارقام حاکی از رشد نمایشگاه و استقبال دست اندرکاران ، کارشناسان ، صاحب نظران و فعالان این صنعت از نمایشگاه می باشد.
امسال دهمین نمایشگاه تله کام در فضایی به وسعت تقریبی 16 هزار و 500 متر مربع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران از 30 آبان لغایت سوم آذرماه سال جاری برگزار می شود 154 شرکت و واحد تولیدی داخلی و 46 شرکت خارجی یا نمایندگی های آنان از 10 کشور جهان آخرین دستاوردهای خود را در زمینه ارتباطات ، مخابرات و فناوری اطلاعات در معرض دید کارشناسان و علاقه مندان قرار می دهند. شرکت های خارجی از کشورهای اسپانیا ، امارات متحده عربی ، ایتالیا ، آلمان ، ترکیه ، چین ، سوئد ، فرانسه ، فنلاند و هند در این نمایشگاه که در سالن های 6 ، 7 ، 8، 9 ، 27 ، 25 A و فضای باز برگزار می شود ، حضور خواهند داشت.
مقایسه آماری شاخصه های دهمین نمایشگاه ایران تله کام با اولین دوره برگزاری آن نشان می دهد تعداد شرکت های داخلی 113،88 درصد و تعداد شرکت های خارجی 119،47 درصد رشد داشته است .
حضور گسترده بسیاری از بزرگترین و فعالترین شرکت های دولتی و خصوصی مخابرات کشورمان و واحدهای تحقیقاتی و پژوهشی از جمله ویژگی های نمایشگاه تله کام است . ایران تله کام به عنوان مهم ترین رویداد مخابراتی کشورمان در سطح کاملا تخصصی برگزار می شود و یکی از اهداف آن حضور ، بازدید و تبادل اطلاعات متخصصان ، مدیران و کارشناسان بخش های دولتی و خصوصی این صنعت است . در کنار آن گروهی نیز برای مشاهده و آشنایی با آخرین فناوری ها و تولیدات صنعت مخابرات در نمایشگاه حضور می یابند.
در خاتمه با توجه به نقش بارز ، پر اهمیت و ارزنده این صنعت در جهان امروز و کشورمان امید است نمایشگاه امسال نیز بتواند هرچه بیشتر در جهت اعتلا و رشد کشورمان و استفاده دست اندرکاران و علاقمندان مثمرثمر واقع شود.
مدیر پروژه و مدیر اجرایی نمایشگاه ایران تله کام
128/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا