سیصدو هشتاد روستای استان تحت پوشش تلفن همراه روستایی

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا مهدی مقوم اظهار داشت: یکی از خدماتی که ظرف یکسال گذشته برای روستاییان استان ایجاد شده تلفن همراه روستایی است که در حال حاضر 82 سامانه آن در روستاهای نصب شده وبیش از380 روستای استان را تحت پوشش خود قرار می دهد.
وی پایین بودن نرخ مکالمه این نوع تلفن را از جمله محاسن آن برشمرد وافزود: درحال حاضر40 هزار شماره تلفن همراه روستایی در استان دایر شده و روستاییان می توانند با مراجعه به دفاترICT روستایی ومراکز مخابراتی و با صرف هزینه ای بالغ بر 500 هزار ریال نسبت به دریافت سیم کارت اقدام وبه راحتی ارتباطشان را برقرار کنند.
این مقام مسول استان با اشاره به انواع پرداخت الکترونیکی افزود:تلفنبانک،دستگاههای خودپرداز،اینترنت ودستگاههای POS در فروشگاهها می تواند به عنوان پرداخت الکترونیکی مطرح شود وخوشبختانه در حال حاضر بیش از 570 شعبه بانکها به شبکه دیتا متصل واکثر بانکهای مرکز استان به شبکه فیبر نوری ارتباط دارند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد از راه اندازی سامانه گویای پرداخت الکترونیکی شرکت مخابرات استان خبر داد و افزود :با راه اندازی تلفن چهار شماره ای 1818 این امکان را برای مردم استان فراهم نمودیم تا در هر ساعت از شبانه روز ودر هر نقطه از مراکز شهری وروستایی با گرفتن این چهار شماره، بدون نیاز به شناسه قبض وپرداخت ووارد کردن شماره تلفن ثابت قبوض تلفن خود را از طریق الکترونیکی پرداخت کنند که این زمینه ی بسیار خوبی برای کاهش هزینه ها وصرفه جویی در زمان و انرژی است.
وی در پایان با اشاره به راه اندازی 156 دفتر ICT روستایی در روستاهای استان گفت: وجود این دفاتر در روستاها،سفرهای روستاییان را به شهر حتی الامکان کاهش داده است.
117/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا