تغییرات در لایحه هدفمند کردن یارانه ها ، خدمات پستی را شامل نمی شود

محمد حسن محبیان عراقی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت:  بر اساس پیشنهاد دولت در طرح هدفمند کردن یارانه ها ، مازاد درآمد خدمات باید ابتدا به صندوق خاص واریز شود که این موضوع ارتباطی به درآمد شرکت پست نخواهد داشت.
وی گفت: شرکت پست براساس قیمت تمام شده خدمات خود هزینه دریافت می کند .به همین دلیل تغییرات جدید در لایحه هدفمند کردن یارانه ها ارتباطی با نرخ های پستی نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه براساس مصوبات ، موضوع آزاد سازی تدریجی تعرفه های پستی در پنج سال صورت می گیرد اظهار داشت : شرکت پست قصد دارد تعرفه های پستی را در سال اول اعمال کند تا به این شکل واگذاری این شرکت به بورس انجام شود.
محبیان عراقی گفت : شرکت پست مطابق  روال قدیمی تا زمانی که دولتی است ،تمامی درآمدهای خود را به خزانه کشور واریز کرده واز خزانه بودجه می گیرد.
به گزارش موبنا مجلس لایحه هدفمند کردن یارانه ها و آزادسازی تعرفه خدمات پستی را مصوب کرد که به موجب آن دولت مکلف است نرخ خدمات پستی را تا پایان برنامۀ پنج سالۀ پنجم توسعه هدفمند کند.
این قانون به منزلۀ اصلاح مادۀ سه قانون برنامه چهارم در برنامۀ پنجم توسعه خواهد بود که به موجب آن دولت مکلف به رعایت نرخ های منتهی به شهریور ماه 1383 در حوزه پست بود.
117/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا