استفاده از توان داخلی برای تامین تجهیزات شبکه نسل جدیددر اولویت است

“ناصر یوسف پور” روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: چندی پیش به منظور بومی کردن ساخت تجهیزات و نرم افزارهای مربوط ، فراخوانی برای برگزاری مناقصه بین تولید کنندگان تجهیزات مخابراتی داده شد، اما این مناقصه به دلیل توان محدود تولید کنندگان داخلی به نتیجه نرسید.
وی با اشاره به اینکه برای استفاده از توان تولیدکنندگان داخلی قصد داریم شرایط مناقصه را تغییر داده و دوباره فراخوان بدهیم ، افزود: در صورت ناتوانی تولید کنندگان داخلی برای تامین تجهیزات شبکه NGN از محصولات خارجی باید استفاده کنیم .
عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: برای ارایه خدمات جدید مانند باند پهن و غیره ، استفاده از سایرفناوری های ارزان قیمت در اولویت قرار دارد.
وی تصریح کرد،استفاده از شبکهNGN به دلیل قیمت بالای آن در اولویت آخر قرار دارد و در صورتی از این فناوری استفاده خواهد شد که سایر فناوری های ارزان قیمت جوابگوی نیاز متقاضیان نباشد.
وی خاطرنشان کرد،گذار به سمت شبکه‌های نسل جدید با درنظر گرفتن بحث امنیت، مدیریت، کیفیت سرویس، هزینه‌ها، اولویت‌های مکانی و زمانی، با یک رویکرد کلان ملی و روش‌های مختلف اجرایی در هر استان و بر اساس نیاز به انواع سرویس‌ها، تجهیزات موجود، آموزش‌ها و … تعیین می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا