تامین تله کام اپراتور سوم تلفن همراه کشور

مهندس رضا تقی پور در گفت وگوی اختصاصی با سازمان خبری و اطلاع رسانی موبنا تصریح کرد: همانطور که پیش از این نیز قول داده بودیم قرارداد به زودی اجرایی خواهد شد.
وی ضمن تایید ضمنی واگذاری پروژه به شرکت تامین تله کام وابسته به شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی ، افزود: بدلیل آنکه موضوع با پیچیدگی ها و مباحث سیاسی مواجه شد نیاز به بررسی های بیشتری برای واگذاری این پروژه به اپراتوری که قرار است آن را به عهده بگیرد احساس شد.
وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: هم اکنون سیکل این مزایده بسته شده است و این پروژه خارج از شرایط مزایده و در مرحله مذاکره با شرکت برنده در حال پیگیری است.
کنسرسیوم تامین اتصالات 22 دی ماه گذشته با ارائه بهترین پیشنهاد برنده اپراتور سوم تلفن همراه کشور شد اما بدلیل برخی اقدامات و موضعگیریهای شریک خارجی این کنسرسیوم از مزایده کنار گذاشته شد.
اخبار دریافتی خبرنگاران سازمان خبری و اطلاع رسانی موبنا از ارائه ضمانت نامه بانکی اجرایی شدن این پروژه در موعد قانونی مقرر توسط تامین تله کام و توافق با مسوولان برای انتخاب شریک دیگری بجای اتصالات امارات در این پروژه حکایت دارد.
وی همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه تالیا هم گفت: این پروژه در جریان است و مسکوت نمانده و بنابر قرارداد خود با شرکت مخابرات ایران مشارکت دارد و در حال ارائه سرویس است.
وزیر ارتباطات در پاسخ به این پرسش که چرا با سرمایه گذاران خارجی پیشنهادی برای پروژه تالیا موافقت نمی شود افزود: مذاکرات درباره سرمایه گذار خارجی در پروژه تالیا در حال پیشرفت است و اینکه سرمایه گذار خارجی تایید شود و نشود یک حق قانونی است که در پروانه شرکت مخابرات ایران آمده است.
تقی پور ادامه داد: کسانی که بخواهند با شرکت مخابرات ایران مشارکت داشته باشند ، باید از قبل مورد تایید قراربگیرند ، افزود: جذب سرمایه گذار تالیا در پروانه شرکت مخابرات ایران قید شده و موضوع جدیدی نیست، بنابراین حق قانونی این پیمانکار است و می تواند مذاکرات را ادامه بدهند تا به توافق برسند.
توافق میان شرکت مخابرات ایران و شرکت تعاونی اسلامی مجتمع صنعتی رفسنجان برای ورود یک سرمایه گذار خارجی در این پروژه مخابراتی در طول سالهای اخیر یکی از مهمترین دلایل حرکت کند تالیا در انجام تکالیف قراردادی اش بوده است.
تالیا که براساس قراردادی 57 درصد از مجموع درآمد ناخالصش به مخابرات می رسد ، تاکنون نزدیک به یک میلیون سیم کارت واگذار کرده و در تمامی مراکز استانها و برخی شهرهای بزرگ به مشترکانش خدمات رسانی می کند.
117/11

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا