روحانیت در معرفی احمدی نژاد مقصر است

حال برخي از اين گفته بحق  است و بيشتر آن‌ها براي تسويه‌حساب‌هاي سياسي است.روز  جمعه بود كه تسنيم به نقل از مجله عصرانديشه مطلبي را منتشر كرد كه در آن مصباح یزدی در پاسخ به سؤال مجهولی مبنی بر اینکه اخیرا آقای‌هاشمی رفسنجانی گفته «تمدنی که امام(س) می‌خواست این انقلاب ایجاد کند، دچار انحراف شده است» و حتی از شما به عنوان یکی از تحریفگران امام(س) نام می برند، اظهار داشت: کسانی که ما را متهم به تحریف می‌کنند
[آقای‌هاشمی رفسنجانی] در واقع افترا می‌زنند و افترا از قدیمی ترین شگردهای شیطانی است. از انتشار اين سخنان يك روزهم نگذشت كه‌هاشمي‌رفسنجاني نيز با زبان كنايه از خجالت طرفداران احمدي‌نژاد و به نظر مي رسد شخص آيت ا… مصباح در آمد با بیان اینکه روحانیت در معرفی احمدی‌نژاد مقصر است، گفت:‌ 8 سال دولت قبل مانند مرض‌هاری بود. انتشار اين سخنان آن‌هم بعد از اظهارات مصباح يزدي بي دليل نيست.‌هاشمی رفسنجانی طی سخنانی منتشر نشده در جمع مردم دزفول تاکید کرد: دوران جنگ دوران مجاهدت بود و کارهای خلاف اخلاقی خیلی زمینه ای نداشت و شرایط به گونه دیگری بود ولی کم کم وقتی که وارد مسائل دیگر شدیم رفته رفته به این روز رسیدیم و در آن 8 سال دوره دولت سابق، آن موج بزرگ را بلند کرد  برای اینکه اخلاق را فرو‌بریزد و ضربه کاری خوردیم.
انتقاد به 8 سال دولت بهار
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با انتقاد از بي اخلاقي‌ها مي گويد:دزفول هم از لحاظ فرهنگی عقیدتی، ایمانی و اخلاقی جزو بهترین‌ها اینها بود ولی حالا من می بینم شما یکی از گله‌ها و ناراحتی تان این است که الان چرا این‌جوری شده است و وضع اخلاق در جامعه متزلزل شده؟  بله این اتفاق بد افتاده در کشوری که واقعا برای اخلاق اسلامی انقلاب کرده بود. مردمی که یک مقدار زیادی از ادله خشم شان به رژیم سابق این بود که اخلاق داشت آسیب می دید.هاشمي رفسنجاني در ادامه با انتقاد به دوران احمدي نژاد و اتفاق‌هايي كه در زمان او رخ‌داد اظهاركرد:ما تا آن موقع آلودگی به آن شکل وسیع نداشتیم، چیزی بود که در همه جا دیده می شد در اینجا هم دیده می شد، (اما در آن 8 سال) یک‌دفعه مردم با چیزهای عجیب وغریبی مواجه شدند. (این موضوع) عوامل زیادی دارد. یکی از این عوامل در جامعه ما، افراط کاری‌هاست. افراط کاری‌ها خیلی جاها را فلج می کند. فقط به اخلاق صدمه نمی زند. اتفاقا به نام اخلاق، افراط کاری‌ها انجام می شود یعنی کسانی که دنبال این افراط کاری می روند شعارشان مسائل اخلاقی و از این چیزهاست که انجام می دهند. گاهی هم شعارهای سیاسی افراطی دارند. با این حرکتی که می کنند مثل خوره به جان مردم افتادند.
مقايسه زمان احمدي نژاد بامرض‌هاري
عضو مجلس خبرگان رهبري كه انتقاد‌هاي زيادي در اين روزها به وضعيت اقتصادي دوران او وارد است در پاسخ به صحبت‌هاي جمعيت حاضر در جلسه تاكيد كرد: یکی دیگر از مسائلی که شما مطرح کردید بیکاری جوان‌هاست. بله حقیقتا بیکاری جوان‌ها هم خانواده را متزلزل می کند که کرده و هم خود جوان را از پا در می آورد و سرایتش بسیار جدی است. منتقدان اشاره كردند به وسعت پرونده‌ها و آسیبی که از این ناحیه جامعه مان می بیند، نه اینکه نباید کاری می شد حتما باید می شد اما بالاخره کسانی هستند که ریشه اصلی این اعتیاد در کشورند. این چندتا آدمی که توی خیابان‌ها آلوده می شوند در زندان می افتند از آنجا هم دزد بیرون می آید و خانواده اش اینجا متلاشی می شود. این به خاطر فقر و خیلی از عوامل دیگر است.اینها به هم مربوط است مثل یک زنجیر و کشور را دارد رنج می‌دهد . (یکی دیگر از عوامل رشد) بیکاری که باز به همین مربوط می شود این است ما در دولت سابق چیزهای عجیبی برایمان اتفاق افتاد. با تضادهای غیرقابل تصور!. هرچه ارز می خواستیم، داشتیم. معنای داشتن ارز یعنی پشتوانه اسکناس. هرچه اسکناس می خواستند چاپ کردند. اصلا وقتی که دولت را تحویل گرفتند کمتر از صد هزار میلیارد تومان نقدینگی بود. وقتی که تحویل دادند بیش از 600 هزار میلیارد تومان نقدینگی بود. نقدینگی خودش یک عامل خطرناک و ویروسی است که در جامعه ما افتاده. آن 8 سال کافی است تا برای مدت‌ها مثل‌هاری در بدن جامعه ما دائما تزریق سم کند. مثل مرض‌هاری این حالت را دارد به جامعه ما می دهد و همش هم شعار بود. مثلا می گفتند عصر ظهور و آمدن امام زمان(عج) است .علنی نمی شود این حرف‌ها (رو زد) ولی هنوز هم می زنند. آن‌طرف تر که رفتند می زنند این حرف‌ها را. روحانیت هم انصافا مقصرند در معرفی او (احمدی نژاد) و حمایت از او که هنوز هم خیلی‌هایشان دست برنداشته اند.
ضربه اصلي منازعات بر مردم
اين كشمكش‌هاي سياسي پايان ندارد.در گذشته از خجالت يكديگر درآمده اند و به احتمال زياد در آينده نيز ساكت نخواهند نشست.البته گفتني است اين اظهارات و درگيري‌ها كه در جهت مناقشات سياسي افراد صورت مي گيرد، به طرفين نزاع ضربه اي وارد نمي كند ولي افكار عمومي و افرادي كه چشم به زبان اين آيات دارند را دچار آشفتگي خواهد كرد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا