پیچیده شدن موارد حقوقی پیامک تلفن ثابت

بررسی پیگیری حقوقی ارسال پیامک از تلفن ثابت به سیار    
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ارسال پیامک از تلفن ثابت سرویس جدیدی محسوب می‌شود و با وجودیکه به گفته مسوولان چندان برای مخابرات سودآور نیست در حال آزمایش برای مشترکان محدودی بوده و زمان ارایه‌ی آن برای تمام مشترکان در سراسر کشور به مخابرات خود استان‌ها بستگی دارد و زمان مشخصی برای آن تعیین نشده است.
این سیستم، سیستمی متمرکز نیست و امکان ارسال پیامک سیستم مورد نظر باید در تک تک مراکز تلفنی ایجاد شود که به گفته مسوولان این امکان به نسبت نصب تجهیزات در شهرهای مختلف برای آن‌ها ایجاد خواهد شد.
مشترکان متقاضی استفاده از این سرویس باید شماره SMS سنتر 9717000 را در گوشی‌های خود تنظیم کرده، پیام را بنویسند، شماره مخاطب را وارد کنند تا پیامک ارسال شود. اما با توجه به اینکه گوشی‌های دارای توان ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت تنها امکان ارسال این پیام به زبان انگلیسی را دارند فعلا پیام‌ها به زبان انگلیسی ارسال می‌شود اما ظاهرا این سامانه از نظر فنی امکان ارسال پیام‌های فارسی را نیز داراست و زمانی پیام‌ها به زبان فارسی ارسال خواهد شد که گوشی‌های تلفن این امکان را فراهم کنند که در این باره تولید‌کننده‌ها باید اقدام کنند.
نکته مهم در این جریان لزوم استفاده از گوشی‌هایی است که این قابلیت را دارا باشند، در حال حاضر برخی گوشی‌ها قابلیت ارسال پیامک تلفن ثابت را دارند اما به گفته مسوولان باید تعداد این نوع گوشی‌ها افزایش یابد که البته امکان تولید آن در کشور نیز وجود دارد و یا می‌توان آن را از خارج از کشور نیز وارد کرد.
به گفته مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: در برخی جاها که بحث ارسال پیامک از تلفن ثابت به ثابت راه‌اندازی شده تست‌های آزمایشی آن انجام و بررسی‌ها در حال انجام است و لی یکسری مباحث حقوقی در این زمینه وجود دارد که باید حل شود.
صابر فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا تاکید می‌کند که بحث ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت به سیار موارد حقوقی پیچیده‌ای دارد که در حال بررسی و آماده‌سازی است.
به گفته وی یکسری از مسائل باید با قوانین تطبیق داده شود و درواقع باید بتوانیم همان شرایطی را که در پیامک و ارسال آن از تلفن همراه به همراه داریم، در این رابطه هم داشته باشیم به این معنی که مشخصات کامل کسی که پیامک را ارسال کرده وجود داشته باشد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: پیگیری پیامک‌ها در بحث تلفن ثابت به ثابت چندان مطرح نیست ولی زمانی که بحث تلفن ثابت به سیار است این موضوع مهم میشود زیرا در بحث تلفن ثابت به ثابت تعداد کم است و علاقه‌مندان و متقاضیان زیادی برای این سرویس وجود ندارد بنابراین پیگیری حقوقی این موضوع از تلفن ثابت به سیار در حال بررسی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا