میزبانی سایت های اینترنتی باید به داخل کشور منتقل شود

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا مهندس رضا تقی پور با تاکید بر اینکه میزبانی سایت های اینترنتی در داخل کشور به معنی عدم ارتباط با شبکه خارج از کشور نیست ، ایجاد دیتاسنتر با امنیت بالا را یکی از موارد رسیدن به چشم انداز توسعه کشور عنوان کرد و ادامه داد: تامین و تاسیس مراکز داده ملی از مهمترین اولویت ها و ضرورت های کشور است که توان فنی این اقدام در داخل کشور وجود دارد.
وزیر ارتباطات نبود متولی برای حوزه فناوری اطلاعات در کشور را رد کرد و گفت: هر کدام از سه قوه متولی این بخش در کشور هستند.
به گفته این مقام مسوول در راستای افزایش حرکت اصولی و پیوسته به سمت دولت الکترونیک ارائه سرویس ها باید با نیازهای مردم منطبق باشند.
وزیر ارتباطات در مراسم افتتاحیه همایش زیرساخت های دولت الکترونیک با محوریت مراکز داده، گفت: مدیریت فناوری اطلاعات در سطح کلان در سازمان های مختلف موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد. ارائه خدمات الکترونیک و ایجاد زیرساخت های ارائه این خدمات از جمله اولویت کاری وزارت ICT  است. شرایط فعلی شبکه های ارتباطی در کشور از وضعیت مناسبی برخوردار است.
تقی پور با اشاره به اینکه اهم موضوعات فناوری اطلاعات در سطح ملی در حوزه ها و گروه های مختلفی جای گرفته اند، گفت: اسناد بالادستی راهبردی در این زمینه تهیه شده و امروزه مشکل ما این است که شروع کار باید چگونه باشد. در این خصوص خلا سند نویسی وجود ندارد و با استفاده از این اسناد می توان موضوعات و اولویت ها را در این بخش انتخاب کرد.
وی در تشریح خدمات الکترونیکی گفت: این خدمات باید تعداد کثیری از مردم را پوشش دهد و برای مردم تاثیرگذار و قابل پیاده سازی باشد.برای این منظور به مجموعه ای از زیرساخت ها در سطح ملی نیازمند هستیم.
وزیر ارتباطات هدف اصلی ارائه خدمات الکترونیکی به مردم را روان تر شدن خدمات دانست و گفت: در پی این اقدام دولت چابک تر خواهد شد.همچنین با استفاده از فناوری اطلاعات ، مدیریت در تمامی سطوح همچون مدیریت شهری ، وزارتخانه ها و سازمانها باید دگرگون شود .
به گفته این مقام مسوول امروزه برای مدیریت شهر تهران هیج راه حلی جز استفاده از خدمات الکترونیکی وجود ندارد.
وزیر ارتباطات با اشاره به وضعیت حمل و نقل شهر تهران تاکید کرد، باید با ارایه خدمات الکترونیکی مساله حمل و نقل شهری حل شود و توسعه خدمات الکترونیک از طریق شرکت ها و سازمان های خصوصی از اهداف اصلی دولت به حساب می آید.
تقی پور در تشریح مراحل تاریخی رویکرد فناوری اطلاعات به موضوع فرهنگ سازی در این بخش اشاره کرد و گفت: تجربه استفاده از کارت سوخت بیانگر این بود که موضوع فرهنگ در این بخش حل شدنی است و فرهنگ جامعه به زودی می تواند آن را بپذیرد.بنابراین در این حوزه باید فعالیت ها تا حدی ساده شود که برای تمامی افراد قابل پذیرش باشد.
وی با بیان اینکه ارائه خدمات با رویکرد اتوماسیون و توسعه فناوری اطلاعات نشان دهنده پذیرش فرهنگ جامعه است ، خاطرنشان کرد: به جنبه های قانونی  در کنار زیرساخت های فنی باید توجه شود و مشکل کاربران با یکدیگر ، با دولت و اپراتورها حل شود.
به گفته وزیر ارتباطات اعتبار قانونی اسناد مجازی یکی دیگر از موضوعات قابل بررسی در این حوزه به شمار می رود که تحقق امضای دیجیتال از جمله این موارد است که در مرحله نهایی قرار دارد.
وی با تاکید براینکه قصد داریم با تامین پهنای باند مورد نیاز فعالیت برای مردم ایران را فراهم کنیم ، گفت:  جلب اعتماد مدیران و مسوولان از جمله اقداماتی است که باید برای ایجاد زیرساخت های داده ای در نظر گرفته شود .
همایش زیرساخت های دولت الکترونیک امروز و فردا (25 و 26 آبان ماه جاری ) توسط شرکت ارتباطات زیرساخت در حال برگزاری است.
117/15

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا