دیتاسنتر ملی تا یک سال دیگر راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا محمدباقر ظهوری فر در جمع خبرنگاران اظهار داشت : مسیر و بستر ایجاد دیتاسنتر ملی آمده است. امیدواریم بدون دغدغه طبق زمان بندی بتوانیم این پروژه را راه اندازی کنیم.
وی با تاکید بر اینکه پیمانکار این پروژه شرکت توانمندی است که با تعامل با بخش خصوصی این طرح را اجرا می کند، افزود: لزوم ایجاد دیتاسنتر اختصاصی برای تمامی سازمان های داخل کشور احساس می شود تا اطلاعات مربوط به سازمان ها با ضریب امنیت بیشتری نگه داشته شود.
ظهوری فر با بیان اینکه تمامی سازمان های دولتی و خصوصی می توانند از دیتاسنتر ملی استفاده کنند ، خاطرنشان کرد : شرکت ارتباطات زیرساخت متولی ایجاد دیتاسنتر ملی در کشور است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در حاشیه همایش زیرساخت های دولت الکترونیک در مورد تصمیم این شرکت برای انجام مجدد مزایده انتخاب پیمانکاران سرویس تلفن اینترنتی در کشور ، گفت: چهارچوب هایی ایجاد شده و باید تعداد شرکت هایی که بتوانند در زمینه VOIP فعالیت کنند را افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه دو شرکت از طریق مزایده به سه پیمانکار فعلی VOIP اضافه می شود ، گفت: هنوز شرایط و مشخصات مزایده برای انتخاب پیمانکار مشخص نیست و در این مورد نتیجه گیری قطعی  صورت نگرفته است.
ظهوری فر با اشاره به اتمام قرارداد سه پیمانکار فعلی خدمات تلفن اینترنتی تا پایان امسال ، گفت: با توجه به سرمایه گذاری عظیمی که پیمانکاران VOIP داشته اند، این شرکت ها می توانند قرارداد خود را تمدید کنند و یا مجددا در مزایده حضور یابند و با شرایط جدید به فعالیت بپردازند.
وی در مورد مشکلات فعلی این پیمانکاران با توجه به عدم حمایت شرکت های مخابرات استانی گفت: ما زیرساختی را در اختیار این شرکت ها قرار داده ایم و برای آنها کد ارائه سرویس مشخص کرده ایم . مابقی مشکلات را خودشان و با انجام تعامل با شرکت های مخابرات استانی باید حل کنند. شرکت های مخابرات استانی نیز به نوعی اپراتور محسوب می شوند و ما در چارچوب و اختیاراتمان تعاملاتی در این زمینه با آنها داشته ایم. اما مشکلات اصلی را این شرکت ها خودشان باید حل کنند.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از پیشنهاد کاهش قیمت پهنای باند اینترنت به سازمان تنظیم مقررات خبر داد و گفت: این موضوع هنوز نهایی نشده است.
وی در مورد افزایش ظرفیت پهنای باند کشور تاکید کرد: هر تعداد پهنای باند مورد نیاز کاربران قابل تامین است و تاکنون حدود 103لینک  STM1 مورد درخواست را تامین کرده ایم و سفارش 22لینک دیگر داریم که به زودی تامین می شود.
ظهوری فر با بیان اینکه تعهد وزارت ارتباطات تا پایان برنامه چهارم توسعه تامین 150 لینک STM1 در کشور بود ، افزود: پیش بینی برنامه چهارم قابل انجام است اما این اندازه ظرفیت پهنای باند اینترنت در کشور درخواست نداشته و به فروش نمی رود. باید پهنای باند فعلی به فروش رود و پس از آن به اندازه لازم ابجاد خواهد شد.
این مقام مسوول از نهایی شدن فروش پهنای باند به کشورهای همسایه همچون عراق و افغانستان خبر داد و گفت: شرکت زیرساخت از طریق فروش پهنای باند به کشورهای همسایه و نیز ترانزیت خطوط درآمد بالایی به دست آورده و بیش از 15 لینک STM1 تاکنون به فروش رفته است. امیدواریم با اجرایی شدن طرح هاب منطقه این روند بهبود بیشتری یابد.
128/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا