استفاده مناسبی از ظرفیت‌های موجود پهنای باند نمی‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، علی مطهری در همایش زیرساخت‌های دولت الکترونیک (مراکز داده) با اشاره به بررسی مسایل مختلف در کمیته مخابرات مجلس گفت: تخصص نمایندگان پس از انتخاب توسط مردم و ورود به مجلس مشخص‌ می‌شود و به همین دلیل نیروی متخصص به حد کافی در تمام زمینه‌ها وجود ندارد.
وی ادامه داد: به همین دلیل تکیه بیشتر ما در کمیته مخابرات مجلس، استفاده از تخصص کارشناسان این حوزه در بخش‌های خصوصی و دولتی است.
رئیس کمیته مخابرات مجلس با اشاره به تقسیم مبحث زیرساخت به دو بخش حاکمیتی و فنی افزود: در بخش حاکمیتی، در برخی مواقع، از طرح نیازهای مردم به اشتباه برداشت سیاسی می‌شود که با توجه به صحیح نبودن این مساله، باید تفکر نادرست برخی مدیران متفاوت از آنچه که هست بشود.
وی گفت: در حال حاضر نسل فعلی آمادگی کامل برای الکترونیکی شدن را ندارند، اما باید در فاصله بین نسل فعلی و فرزندان این نسل، این امر را محقق کنیم.
مطهری با اشاره به دیدگاه موجود در بحث زیرساخت، خاطرنشان کرد: در این بخش هرگاه صحبت از زیرساخت می‌شود، نگاه‌ها به سمت پهنای باند هدایت می‌شود.
وی ادامه داد: من نیز معتقدم پهنای باند باید به اندازه کافی و آنگونه که مشوق ارایه خدمات و کاربران در استفاده از خدمات باشد، مهیا شود، اما همچنین معتقدم گاهی از ظرفیت‌های موجود بهره‌ کافی برده نمی‌شود.
وی برای مثال به پرداخت‌های الکترونیکی اشاره کرد و افزود: در حالی که این نوع پرداخت با استفاده از ظرفیت موجود قابل ارایه است اما به واقع از این ظرفیت به درستی استفاده نشده و در مباحث بانکداری الکترونیک در قدم‌های اولیه هستیم.
مطهری افزود: در بخش خصوصی نیز بیشتر موضوع هزینه‌ها مطرح می‌شود، دلیل مشارکت و رشد کم در این بخش هزینه عنوان می‌شود.
رئیس کمیته مخابرات مجلس تاکید کرد: این کمیته، با بهره‌گیری از تخصص کارشناسان، در جهت حل مباحث قانونی و مقرراتی و کمک به بخش خصوصی، آماده بررسی و اصلاح قوانین مورد نیاز است.
به گزارش فارس، نخستین همایش زیرساخت‌های دولت الکترونیک با محوریت مرکز داده به مدت دو روز در سالن همایش موسسه مطالعات و بهره‌بری انسانی در حال برگزار است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا