آزمایشگاه نوآوری سامانه‌های ارتباطی سیار تاسیس شد

مهرداد ویسی – مدیر داخلی آزمایشگاه‌ نوآوری سامانه‌های ارتباطی سیار – در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این مطلب گفت: هدف اصلی این آزمایشگاه ارائه راه‌حل‌های نوآورانه برای مسائل موجود، همچنین راهبردها و جهت‌گیری آینده شرکت ارتباطات سیار است.

وی افزود: آزمایشگاه نوآوری سامانه‌های ارتباطی سیار تنها به وسیله مطالعه و شناسایی عمیق فن‌آوری‌ها، برآورد کارایی آن‌ها و نوآوری عالمانه در حوزه‌های مرتبط امکان‌پذیر است که در فرآیند تصمیم‌سازی‌های راهبردی درباره آینده شرکت ارتباطات سیار بسیار راهگشا خواهد بود.

او شناسایی و ارتقاء معیارهای کارایی و بهینه‌سازی شبکه رادیویی و شبکه DCN همراه اول، تدوین راهبردهای اختصاصی همراه اول برای گذار به نسل بعدی مخابرات همراه و استانداردسازی فن‌آوری‌های رادیوهای نرم‌افزاری و شناختی را سه محور اصلی در این زمینه عنوان کرد.

ویسی خاطر نشان کرد: نتایج پروژه‌های تعریف شده به عنوان پیشنهادات شرکت ارتباطات سیار در مجامع استانداردسازی بین‌المللی قابل ارائه است اما باید گفت با معرفی انواع فن‌آوری‌های دسترسی رادیویی، یکی از رویکردها استفاده از سامانه‌های Multiplatform است که در حال حاضر گزینه‌ای بسیار جدی برای شبکه‌های ارتباطی نسل بعدی به حساب می‌آید و مناطق مختلف در این روش با فن‌آوری‌های متعددی، پوشش رادیویی داده می‌شوند.

مدیر داخلی آزمایشگاه‌ نوآوری سامانه‌های ارتباطی سیار گفت: بهینه‌سازی شبکه ارتباطی همراه به دلیل وسعت و تراکم کاربران و همچنین به‌واسطه تعدد عوامل تاثیرگذار برکارآیی شبکه، عموما فرآیند بسیار پیچیده‌ای است؛ بهینه‌سازی شبکه در لایه‌های مختلف و به روش‌های گوناگون اما با هدف ارتقاء سطح سرویس تجربه شده توسط کاربر از یکطرف و کاهش هزینه‌های اپراتور از طرف دیگر صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا