گزارشی از نمایشگاه الکامپ و حواشی آن

به گزارش خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در نمایشگاه امسال بسیاری از بازدیدکنندگان و غرفه‌ها از زمان برگزاری آن به دلیل مصادف بودن با تعطیلات آخرهفته و عید قربان راضی بوده و این موضوع باعث شده که همه با خیال راحت و از ساعات اولیه آغاز نمایشگاه به بازدید آن بپردازند و تعطیلات نیز کم بودن ساعات برگزاری نمایشگاه را کمرنگ‌تر کرده است.
اما اینترنت نمایشگاه الکامپ برخلاف نمایشگاه تلکام و به گفته غرفه‌داران از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده، اما در زمینه آنتن‌دهی تلفن همراه مشکلی وجود نداشته است.
در نمایشگاه امسال برخی غرفه‌ها حرکت‌های نمادین و جالبی را برای تبلیغ محصولات و دستاوردهای خود و مهم‌تر از آن جذب مخاطب انجام دادند؛ یکی از غرفه‌ها که سیل عظیمی در صف آن ایستاده‌اند به بازدیدکنندگان ساک چرخدار به عنوان اشانتیون ارائه می دهد و این موضوع توجه زیادی از بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند بنابراین این‌گونه حرکتهای تبلیغی در نوع خود جالب و برای بازدیدکنندگا ن بسیار جذاب است.
در نمایشگاه امسال اکثر بازدیدکنندگان همانند نمایشگاههای پیشین و یا شاید بیشتر از دوره‌های قبلی توجه سنین نوجوان را به خود جلب کرده و همه به دنبال آشنایی با آخرین سی‌دی‌های آموزشی در موضوعات مختلف و یا گرفتن اشانتیون از غرفه‌ها هستند و در دستانشان پوسترهای تبلیغاتی و خودکار و دفترچه یادداشت‌ها با رنگ‌ها و تبلیغات مختلف است و برخی نیز شاکی هستند و یا شاید توقع دیگری از محتوای اشانتیون‌ها دارند.
غرفه نسکافه رایگان در فضای باز نمایشگاه و در هوای سرد نیز ابتکار جالب دیگری بود؛ هچنین برخی غرفه‌ها محصولات نرم‌افزاری خود را در ایام برگزاری نمایشگاه تا30 درصد تخفیف نیز در معرض نمایش گذاشته‌اند، همچنین دراین نمایشگاه بزرگ‌ترین LCD تولیدی در جهان و نسل جدید مونیتورهای LED از سوی نمایندگان شرکت‌های مربوطه ارائه می‌شوند.
و جس جو، بزرگ ترین وب سایت دایرکتوری و موتور جستجو فارسی نیز در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان معرفی شد.
در الکامپ امسال غرفه‌هایی نیز در فضای باز انتظار بازدیدکنندگان را می‌کشند که تعداد دکه‌هایی که‌ به فروش مواد غذایی و یا دیگر تنقلات می‌پردازند نسبت به تلکام افزایش یافته است.
همچنین نشست‌های تخصصی با حضور شرکت‌کنندگان و حاضران در نمایشگاه در مدیاسنتر نمایشگاه و در سالن خلیج فارس برگزار می‌شود؛ براساس این گزارش باقر بحری در نشست خبری تصریح کرد: امروزه در دنیا روز به روز به مقوله امنینت توجه و اهتمام بیشتری می شود به طوریکه به عنوان یک دارایی تلقی شده بنابراین گستردگی آن از اهمیت بالایی برخوردار است از طرفی مکانیزم فوق العاده و پویایی دارد.
وی افزود: بهترین روش برای نگهداری اطلاعات در جریان قرار دادن آن است زیرا مختص کاربر بوده و می تواند حائز ارزش افزوده بسیاری باشد به طوریکه خصوصیت قابل توجه یک Device امن به نمایش درآوردن اطلاعات در عین جلوگیری از هرگونه نفوذ ویروس است همچنین اگر سیستمی دارای امنیت Dynamic(پویا و پایدار) باشد سبب توسعه و پیشبرد امور خواهد شد.
همچنین در این نشست گلمر بحری ، یک کارشناس پتانسیل علمی کشور را در جهت شناسایی ویروس و برنامه نویسی آنتی ویروس مناسب و کافی ندانسته و افزود: هم اکنون به دلیل نبود لابراتوارهای بزرگ و زیرساخت های قوی شاهد فعالیت نخبگان در خارج از کشور هستیم به طوریکه به دلیل عدم حمایت دولت، بخش خصوصی همواره عطای پشتیبانی را به لقایش می بخشد همچنین به دلیل فقدان نیروهای متخصص و صرف سرمایه در این راستا امکان تولید آنتی ویروس در کشور وجود ندارد.
گفتنی است؛ تعداد شرکت‌های داخلی 500 شرکت و حدود 80 شرکت خارجی در 11 سالن نمایشگاه اعلام شده و تعداد کشورهای شرکت‌کننده‌ خارجی هم حدود 25 کشور از مالزی، چین، کره جنوبی، آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئیس، ترکیه، هند، امارات، سنگاپور، کانادا، و چند کشور دیگر هستند.
پانزدهمین نمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر (الکامپ) که از روز سوم آذرماه و با حضور ‌وزیر بازرگانی در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد به مدت پنج روز ادامه داشته و فردا (هفتم‌آذرماه) به کارش پایان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا