اشغال کامل بازار گوشی تلفن همراه توسط قاچاقچیان

به گفته مدیربازرگانی شرکت “پارس نیکاتل” به دلیل نبود نظارت های مستقیم نهادهای دولتی، کمیته ها و انجمن های بازار گوشی تلفن همراه همچنان شاهد عرضه گوشی های قاچاقی با گارانتی های تقلبی هستند.
“مسعود خاکباز” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: از زمان افزایش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه ، شاهد گستردگی فعالیت قاچاقچیان در این زمینه هستیم و 95 درصد سهم بازار تلفن همراه کشور در دست آنها قرار دارد.
وی افزود: تاکنون مسوولان مربوطه برای بهبود این بازار بی سروسامان هیچ گونه اقدام جدی انجام نداده اند.
وی با اشاره به عرضه گوشی ها با گارانتی های متفرقه و قاچاق ادامه داد: دولت برای حمایت از واردکنندگان و مصرف کنندگان گوشی تلفن همراه باید فرهنگ سازی مناسبی برای گارانتی های اصلی این کالا در نظر گیرد چرا که کاربران ایرانی اعتقادی به گارانتی رسمی گوشی تلفن همراه ندارند و این امر مستلزم ایجاد فرهنگ سازی مناسب از سوی دولت است.
به گزارش موبنا، از سال 85 تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از چهار به 60 درصد افزایش یافت و دو سال بعد به 25 درصد کاهش یافت.بالا بودن تعرفه این کالای مصرفی باعث شد بازار این کالا با 46 میلیون مشترک ایرانی در اختیار فعالان غیرقانونی قرار گیرد و بیشتر سهم این بازار توسط قاچاقچیان تامین شود.
به گفته دست اندرکاران و کارشناسان بازار گوشی تلفن همراه، اکنون حدود 95 درصد سهم بازار در اختیار واردکنندگان غیرقانونی قرار دارد.
129/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا