خطوط سرویس های تلفن ثابت، سیار و اینترنت یکپارچه می شود

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، “ناصر یوسف پور” درباره شبکه های نسل آتی (NGN) اظهار داشت: در زمان حاضر مشترکان برای دسترسی به تلفن ثابت همراه و دیتا نیازمند چندین خطوط مختلف ارتباطی هستند و هریک از این سرویس ها با مسیرهای مختلف در اختیار مشترکان قرار می گیرد. وی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران همواره در جهت ارایه خدمات نوین گام برداشته و حرکت کرده است، سرویس NGN را یکی از خدمات نوین مخابرات ایران دانست و افزود: اقداماتی برای اجرای آزمایشی این طرح برای روشن شدن نقاط احتمالی مبهم و بهره گیری مناسب از دانش متخصصان داخلی و سیستم صورت گرفته است.
یوسف پور از اجرای آزمایشی طرح NGN در حداقل سه استان کشور در اوایل سال آینده خبر داد و گفت: این طرح پس از عبور از مراحل آزمایشی در 30 استان کشور ارایه می شود.
وی با تاکید بر اینکه با اجرای طرح NGN برای اتصال به شبکه های مخابراتی و ارتباطی دیگر نیازی به سامانه ها و مسیر های گوناگون نخواهیم داشت، تصریح کرد: شبکه های نسل آتی (NGN) ارزش افزوده بالایی دارند و مشترکان می توانند از یک خط ارتباطی به چندین مسیر مورد دلخواه در بحث ارتباط تلفنی و دیتا متصل شوند.
یوسف پور اظهارداشت: NGN پهنای باند بالایی را در اختیار مشترکان خواهد گذاشت، ضمن اینکه تجهیزات این شبکه ها نسبت به سیستم های فعلی فضای کمتری را اشغال می کنند و از نظر انرژی نیز صرفه جویی بهتری دارند.
وی افزود: اجرای طرح شبکه های نسل آتی (NGN) برای مردم هزینه ای در پی نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا