گزارش موبنا از سلایق خریداران گوشی تلفن همراه

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، سلایق آقایان و خانم ها در خرید گوشی تلفن همراه کاملا متفاوت است . بیشتر خانم ها خریدار گوشی های نازک و ظریف با رنگ بندی روشن هستند .
در همین حال آقایان نیز به دنبال گوشی های ساده با کارکرد مناسب و قابلیت هایی بالا  هستند و چندان توجهی به ظاهر گوشی ندارند.
نتایج بررسی بازار تلفن همراه نشان می دهد بیشتر آقایان علاقه مند به خرید گوشی های نوکیا هستند و خانمها تمایل به خرید گوشی های سونی اریکسون دارند.
رنگ بندی متفاوت گوشی های سونی اریکسون ، سامسونگ و ال جی توانسته نظر بسیاری از  خانمها را در خرید این کالای ارتباطی نسبت به سایر برندها بیشتر به خود جلب کند.
در این میان ، تمایل آقایان تنها بیشتر به سوی قابلیت های نرم افزاری تعبیه شده در گوشی ها است به همین دلیل برند نوکیا را مناسب تر از سایر برندها می دادند.
به اعتقاد فعالان بازار، گوشی های نوکیا از نظر ظاهری شکل و رنگ تفاوت های چندانی با یکدیگر ندارند بلکه از لحاظ کاربردی کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. به همین دلیل گوشی های این نوع برند مورد استقبال آقایان قرار می گیرد.
به تازگی برند ال جی و سامسونگ نیز درمیان سایر برندهای موجود در بازار گوشی های جدید لمسی  عرضه کرده که توانسته تمایل بانوان تهرانی را تاحدی به خود جلب کند.
گوشی های دو برند فوق با تنوع رنگ بندی متفاوت در بازار عرضه شده و به دلیل قیمت مناسب نسبت به امکاناتی که دارد مورد استقبال خانمها قرار گرفته است.
براساس مشاهدات خبرنگار موبنا،بیشتر متقاضیان به خرید گوشی های زیر 250 هزار تومان تمایل دارند.البته گوشی هایی که قیمت آنها بالای 300 هزار تومان است نیز به صورت محدود خریداری می شود.
فروشندگان معتقدند با توجه به شرایط فعلی بازار و عرضه سیمکارت های ارزان قیمت گوشی هایی که در میانگین قیمت 50 تا 100 هزار تومان قرار دارد مورد استقبال چشمگیر مشتریان قرار دارد.
129/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا