تنها 20 درصد تراکنش ها از طریق پایانه های فروش انجام می شود

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، محربیان با بیان اینکه  درحال حاضر استفاده مردم از خودپردازها بیش از حد استاندارد جهانی است، اظهار داشت :تمایل مردم به نقد کردن پول از طریق خودپردازها و انجام خریدهایشان به صورت نقدی از دلایل بروز این مساله است. از همین رو تنها 20 در صد تراکنش‌ها از طریق پایانه‌های فروش انجام می شود.
وی گفت: اصلاح این نگرش نیازمند تداوم و جدی‌تر شدن سیاست‌های بانک‌های مختلف در تشویق مردم به استفاده از پایانه‌های فروش است.
وی در پاسخ به این پرسش که نگرانی کسبه از احتمال بروز خطا و عدم واریزپول به حسابشان تا چه حد در کاهش میل عمومی به استفاده از این خدمت موثر است، اظهار داشت: شاید در روزهای آغاز ارائه این خدمت ضریب خطاها بالا بود که این هم طبیعی است؛ اما در حال حاضر با ظرفیت‌های ایجاد شده در پایانه‌های فروش، امکان انجام 80 درصد تراکنش‌ها از طریق پایانه‌های فروش وجود دارد.
وی همچنین هرگونه احتمال اشتباه  در پرداخت‌ها رد کرد و تصریح کرد: با توجه به ثبت تمامی تراکنش‌ها در صورت بروز هرگونه اشتباه احتمالی، ضمن رفع خودکار اشتباه در شبکه، این امکان فراهم شده تا به تمامی شکایات سریعا رسیدگی شود. همچنین، ضروری است استفاده کنندگان از پایانه‌های فروش، برای اطمینان بیشتر موجودی خود رانیز چک کنند.
محرابیان به لزوم درک اهمیت محرمانه بودن رمز کارت از سوی مردم تاکید کرد و افزود: رمز،کد شخصی برای ورود به شبکه بانکی است و مردم نباید آنرا در اختیار فرد دیگری قراردهند.
117/15

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا