بازار تلفن همراه با کاهش تعرفه سر و سامان می گیرد

 “نیما عاصی” در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: بالا بودن تعرفه واردات گوشی تلفن همراه (25 درصدی) و نبود نظارت کافی بر فعالیت عرضه کنندگان گوشی های قاچاق باعث شده است تا این بازار پرهیاهو همچنان آشفته باشد.
وی با اشاره به تاثیر نامطلوب تصویب تعرفه 25 درصدی بر بازار گوشی تلفن همراه اعلام کرد: این میزان تعرفه هم نتوانست مانع از فعالیت قاچاقچیان شود.
عاصی تصریح کرد:بی نظمی بازار گوشی همراه تا جایی پیش می رود که روز به روز بر سهم فروش واردکنندگان غیرقانونی افزوده می شود اما با کاهش 15 درصدی تعرفه ، تمامی شرکت های قانونی می توانند با افزایش عرضه گوشی های با گارانتی اصلی در بازار، رضایت خاطر مصرف کنندگان را فراهم کنند ؛ چرا که در آن صورت متقاضیان می توانند به خرید گوشی های اصلی اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: با تعرفه 10 درصدی، فعالان قانونی می توانند با افزایش فعالیت عنان بازار را از دست قاچاقچیان خارج سازند.
این کارشناس نبود اتحادیه یا صنف مختص به گوشی تلفن همراه، فقدان نظارت به منظورساماندهی وکنترل بازار و کنترل نکردن انبارهایی که عموما انباشته از گوشی های قاچاق هستند را از جمله دلایلی دانست که باعث شده بازار گوشی تلفن همراه همچنان پرتشویش بماند.
با توجه به شرایط کنونی بازار، اکثر شرکت های قانونی برای مبارزه با توزیع گوشی های قاچاق و فروش بهتر محصولات خود راهکار تعدیل قیمت و برابری با گوشی های بدون گارانتی را در پیش گرفته اند.
129/15

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا