تدوین آیین‌نامه ساماندهی فروشگاه‌های مجازی و الکترونیکی

حسن رادمرد ـ رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان کشور ـ‌ در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ایسنا اظهار کرد: در راستای برنامه‌ریزی‌های مرکز امور اصناف برای توسعه و تقویت واحدهای صنفی، تفاهم‌نامه‌های متعددی به امضاء رسیده از جمله تفاهم‌نامه با وزارت اقتصاد در زمینه مالیات‌ها و تفاهم‌نامه با شورای‌عالی استان‌ها در زمینه همکاری شهرداری‌ها با مجامع و اتحادیه‌های صنفی.
به گفته او تعدادی دیگر هم در دست انعقاد است از جمله تفاهم نامه با سازمان ایرانگردی، جهانگردی و میراث فرهنگی درباره هتل‌ها، مهمانپذیران و رستوران‌های بین راهی.
وی از موضوع آموزش اصناف به عنوان یکی دیگر ازبرنامه‌های پیش بینی شده برای صنوف یاد کرد و افزود: با مساعدت و همکاری دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان فنی ـ‌ حرفه‌ای، مکاتبات و جلسات متعدی درباره آموزش اصناف داشتیم و در کنار آن بحث حق عضویت‌ها و مکانیزه کردن آن در شفاف سازی فرایند مالی اتحادیه‌ها را با جدیت دنبال خواهیم کرد.
رادمرد با اشاره به ارزیابی عملکرد سازمانهای صنفی طی سال‌های 87 و 88 اظهار کرد: برای کیفی‌تر شدن امور واحدهای صنفی و خروج از روش‌های سنتی، قصد داریم با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی،‌ اتحادیه‌ها را به سمت علمی‌تر شدن و مکانیزه کردن پیش ببریم.
او گفت: در مرکز امور اصناف، طرح‌های متعدد و خوبی به فراخور نیاز مجموعه اصناف کشور تهیه و پیش بینی شده که به زودی به مرحله اجرا در خواهند آمد.
رییس مرکز اموراصناف و بازرگانان کشور درعین حال از تدوین آیین نامه ساماندهی فروشگاه‌های مجازی و الکترونیکی خبر داد و گفت: به زودی با ابلاغ آیین‌نامه مذکور، این فروشگاه‌ها به عنوان یک رسته صنفی تحت نظر قانون نظام صنفی تشکیل و فعالیت خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا