15 نقطه در بزرگراههای تهران با قطعی مکالمه همراه است

مجید مختارنیا در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با تاکید بر اینکه پوشش شبکه همراه اول در بزرگراههای تهران کامل نیست ، اظهار داشت: در برخی نقاط بزرگراهها با مشکل آنتن دهی مواجه هستیم.
وی با اشاره به برنامه بهینه سازی شبکه همراه اول در شهر تهران خاطرنشان کرد: فاز اول این طرح در مهرماه به پایان رسید و از جمله برنامه های انجام شده آن رفع مشکلات پوششی بود. اما در فاز دوم که از مهرماه شروع شده و تا اسفندماه ادامه خواهد داشت رفع مشکلات بزرگراهها در دست اقدام است.
مختارنیا خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان این است که با اتمام فاز دوم طرح بهینه سازی شبکه همراه اول در تهران و تا پایان امسال مشکل بزرگراهها به کلی رفع شود.
به گزارش موبنا اولین پروژه بهینه سازی شبکه همراه اول از اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تا پایان شهریورماه امسال به اتمام رسید.
فاز دوم بهینه سازی این شبکه نیز از هفته اول مهرماه امسال شروع شده و قرار است تا پایان اسفندماه به اتمام برسد. 
طراحی مجدد شبکه همراه اول، رفع سایت های اورشوت و بازنگری طراحی فرکانس تهران از جمله اقداماتی بود که در فاز اول این پروژه انجام شد.در فاز دوم بهینه سازی شبکه همراه اول، عمده تمرکز این اپراتور رفع نقاط پوششی است .
گفته می شود میزان موفقیت برقراری تماس مشترکان همراه اول در تهران بین 92 تا 95 درصد عنوان شده که این میزان در شهرهای کوچک به 98 درصد می رسد.
این آمار در سال گذشته بین 89 تا 91 درصد بود که با عملیات بهینه سازی انجام شده به 95 درصد رسیده است.
همچنین میزان قطعی مکالمات در تهران زیر یک درصد عنوان شده که سال گذشته 3/2 درصد بود.
طبق آخرین آمار همراه اول حدود 35 میلیون مشترک دائمی و اعتباری دارد.
128/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا